Een nieuwe Lancia?

Discussie over Lancia in Belgie en de Belgische dealers
Marc

Een nieuwe Lancia?

Unread post by Marc »

Om op de uit de hand gelopen discussie over de opvolger van de Lybra - door Jager Marc op 02 10 2004 opgestart - in te pikken, geef ik jullie hieronder de vertaling van een bericht, dat in het italiaans luik van deze site is verschenen op 23 10 2004.

Het is van de hand van "frick62", een ex medewerker van de Lancia fabriek, nu zelfstandig consulent voor de autoindustrie, en die vaak vrij goed op de hoogte is van wat er zich zoal achter de schermen afspeelt.
Ik vermoed zelfs dat hij dit met informeel medeweten kenbaar maakt.



"Ciao a titti,

Ik stuur jullie het laatste nieuws van de Lancia top:

1) De nieuwe Lybra zal er nog niet te gauw zijn omwille van de voorziene hoge investeringskosten ( ca 125 miljoen euro)

2) Het supernieuws is echter dat voorrang werd gegeven aan de ontwikkeling van de nieuwe Delta ten opzichte van de (opvolger van de) Stilo, die zodoende de eerstvolgende nieuwe Lancia zal zijn en vermoedelijk het licht zal zien in het jaar 2006.

Volgens mij (frick62) is dit een belangrijk teken van de vernieuwend impuls die Montezemolo aan Lancia wil geven?

Un caro saluto a tutti"

Marc.
Patrick

Re: Een nieuwe Lancia?

Unread post by Patrick »

Dit zou wel eens correct kunnen zijn: enkel weken geleden is op de site "ITALIASPEED" in menu "Future models" de zogenaamde Medea (opvolger Lybra voorzien eind 2005) geschrapt uit de lijst en vernoemt men de "Stilnovo" als opvolger in 2006 voor de Delta.

Patrick
Ralph

Re: Een nieuwe Lancia?

Unread post by Ralph »

Maar waarom heet de in 2008 geplande HF wel nog Delta?
Hoe dan ook ik hoop dat t nog goed komt
Patrick

Re: Een nieuwe Lancia?

Unread post by Patrick »

En inderdaad komt de nieuwe Delta er aan: zie Italiaspeed.com waar grote baas Maccini dit aankondigt in een artikel betreffende FIAT-GM perikelen.
roger

Re: Een nieuwe Lancia?

Unread post by roger »

eindelijk zou ik durven zeggen ! Als lancia terug de sportieve toer opwil, kan de nieuwe Delta uiteraard niet ontbreken,volgens laatste berichten, waarschijnlijk vootstelling half 2006. Ik stel de aankoop van een niewe wagen in elk geval een jaartje uit.Patrick schreef:
>
> En inderdaad komt de nieuwe Delta er aan: zie Italiaspeed.com
> waar grote baas Maccini dit aankondigt in een artikel
> betreffende FIAT-GM perikelen.
Post Reply

Return to “NL10 Lancia in Belgie”