gamma coupe

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
stijn

gamma coupe

Unread post by stijn »

ik heb dit weekend een heuse "barn find" gedaan

een witte gamma coupe 2500 ie

staat wel al een dikke 3 jaar stil, waarvan 1 jaar buiten... interieur in perfecte staat (zwart leder, cv, elktrische ruiten, radio,...)

mijn grootste zorg is echter de motor

hoe kan ik makkelijk checken of deze nog in goede staat is? starten zal moeilijk gaan. rubbers verstorven en die oliën vertrouw ik ook niet echt meer...

alle hulp welkom! stijnquintyn@hotmail.com
stijn

niemand.........?

Unread post by stijn »

kan er iemand aub antwoorden op mijn vraag
de verkoper wil weten of ik de wagen wil of niet
dj

Re: gamma coupe

Unread post by dj »

toch starten lijkt me.
stijn

Unread post by stijn »

heb ik geprobeerd
de motor draait nog rond, maar start niet. had ik ook niet echt verwacht infeite. maar het feit dat ie niet vast staat is toch al heel wat

kan iemand me zeggen of het chassis makkelijk roest, en zo ja, welke plaatsen het kwetsbaarst zijn
Ralph

Unread post by Ralph »

Als ie ronddraaid is inderdaad al iets. K'weet niet wat ie kost, indien die nog te koop is. Maar als t n koopje is zou ik niet aarzelen. Roesten ja das wel voor de hand liggend. Nl. bij de wiel kasten ook zal ik ff de balken controleren. En bij de schokdempers bij de motor.

Om hem aan t lopen te krijgen. Ff kijken of ie vonkt en ander of ie benz. krijgt

Sterkte gr. Ralph
jan tanghe

Unread post by jan tanghe »

beste
het enige dat verslijt aan de motor van een gamma zijn de nokkenassen en de tuimelaars. Alsook gaan de cylinderkoppakkingen wel eens door maar dat is te verhelpen.
de rest is onverslijtbaar.
heb zelf een gamma coupé 2500ie te koop van 1981.

tanghe.j@tiscali.be
jan tanghe
ooigemsevoetweg 14
8531 bavikhove
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”