Helaas bijna twee weken m'n 2.4JTD niet ter beschikking vanwege een lekke krukaskeerring. Heb m'n vliegwiel , compelingset en keerring laten vervangen. Aanvankelijk was ik helemaal in de wolken. Geen trillingen meer en een heerlijk licht aanvoelend koppelingspedaal. Wel even schrikken van de rekening van bijna 1400 euro! Na een ritje naar Leeuwarden zag ik helaas een grote plas olie onder de auto. Affijn, heel erg zuinig teruggereden naar Lelystad (achterop bij de ANWB) en natuurlijk is de reparatie een garantiegevalletje. Maar voorlopig rij ik in een Suzuki Swift uit 1384!!!! Grote tegenvaller wanneer je de Kappa ge(ver)wend bent. Morgen gaat de versnellingsbak er weer af en ik hoop dat 't dan voor elkaar komt.
Ciao
Lekke krukaskeerring
Re: Lekke krukaskeerring
Sterkte Max.
Rijdt dat nog een beetje zo'n Swift van 624 jaar oud??
Rijdt dat nog een beetje zo'n Swift van 624 jaar oud??
Weet je zeker dat het je krukaskeering is die lekt? Kan ook goed je bak zijn....
@ Stasiu... hahahaha, (nog in assen geweest afgelopen weekend?)
@ Stasiu... hahahaha, (nog in assen geweest afgelopen weekend?)
Nee, het zat er niet in dit jaar. Ik heb met het mooie weer voor de deur aan mijn 75 gesleuteld. Aandrijfassen vervangen en verse bakolie erin!
De Kappa rijdt weer
De krukaskeering was niet juist gemonteerd. Ziet nu wel goed en lekt niet meer. Zijn behoorlijk dure uurtjes geweest voor de garage. Wel weer een genot vergeleken met de oude Suzuki Jicht.
Helaas is de auto nog niet helemaal klaar, hij lekt nu een heel klein beetje bij de olieleidingen van de warmtewisselaar (?) In ieder geval, de aansluitingen bij het oliefilter. Daar wordt donderdag naar gekeken.
Ook werkt de olieniveaumeter niet meer, dus gewoon ouderwets olie peilen (zoals eigenlijk altijd moet)
Bas, zo'n Suzuki Swiffer rijdt vreselijk!!! Vooral wanneer je zoals ik veel prive kilometers maakt (bv ff heen en weer Lelystad-Leeuwarden 2x per week) Nog gevoeliger voor wind dan m'n motor!
Grtn
De krukaskeering was niet juist gemonteerd. Ziet nu wel goed en lekt niet meer. Zijn behoorlijk dure uurtjes geweest voor de garage. Wel weer een genot vergeleken met de oude Suzuki Jicht.
Helaas is de auto nog niet helemaal klaar, hij lekt nu een heel klein beetje bij de olieleidingen van de warmtewisselaar (?) In ieder geval, de aansluitingen bij het oliefilter. Daar wordt donderdag naar gekeken.
Ook werkt de olieniveaumeter niet meer, dus gewoon ouderwets olie peilen (zoals eigenlijk altijd moet)
Bas, zo'n Suzuki Swiffer rijdt vreselijk!!! Vooral wanneer je zoals ik veel prive kilometers maakt (bv ff heen en weer Lelystad-Leeuwarden 2x per week) Nog gevoeliger voor wind dan m'n motor!
Grtn