Ellende....help?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Jur

Ellende....help?

Unread post by Jur »

Na twee nieuwe stabilisatorstangen te hebben gemonteerd en een paar bandjes op de Kappa V6 uit 1996 liep na een normaal ritje de temperatuur ineens op. Bij 130 graden de kachel voluit liep hij gelukkig weer terug.
Dagenlang schommelde de temperatuur tussen 90 en 100.
Vandaag bij Delft ineens naar de 130 en dus weer naar de garage.
Aldaar werd de conculsie getrokken; thermostaat!
Niet op voorraad maar er uithalen zou de temperatuur in ieder geval een paar dagen stabiel houden. ]
Helaas..... al in de garage begon hij weer te koken dus..... luchtbel?
Auto bijna op zijn kant maar geen lucht en wel koken. Toch misschien ook de waterpomp of toch lucht? Of lucht én waterpomp?
Auto laten staan en hopen dat de thermostaat maandag soulaas biedt.
De monteur moest echter bekennen dat hij weinig geloof heeft in de thermostaat....
Iemand iets soortgelijks??
Jur

ps, ik ruik al en tijdje een koelsvloeistof luchtje in de cabine. Geen lekkage maar wellicht een connectie met de temperatuur?
M.J. Evers

Re: Ellende....help?

Unread post by M.J. Evers »

Blokkade in het koelvloeistofsysteem? Tegen de stroomrichting in doorspoelen. Ik heb weleens een rubberen afdichting gevonden in mijn koelsysteem.
Als je koelvloeistof ruikt duidt dat op ene versleten kachel radiator.
bob

Unread post by bob »

Dag Jur,

geen antwoord of reaktie op jouw ellende maar op hetgeen je als eerste opmerkte, de stablisator stangen voor en achter.
Was er een bepaalde reden dat je deze vervangen hebt?
Bij mijn V6 komt n.l. een vervelend geluid uit het onderstel en ik kan niet traceren wat de reden is.
Zelfs diverse garages kunnen dit niet vinden.
Voorste stab.stang is al vervangen.

Succes met het oplossen van je probleem.

Groet, Bob
Jur

Unread post by Jur »

Als het vervelende geluid van rechts-achter komt dan is het de handrem kabel die tegen de onderkant aan slaat. Daar komt een ongelooflijke herrie af, zeker rijdende op zgn kinderkopjes of klinkers.
Zit het meer in het midden dan kan het hitteschild rondom de uitlaat loszitten en klapperen.
Voor- en of achter kan inderdaad ook de stabilisatorstang zijn. Meestal eerst de rubbers en daarna krijgt het uiteinde speling. Het vervelende is dat dit uiteinde niet los te bestellen is.
Bij mij was dit zo en toen kwamen er dus maar meteen nieuwe stangen onder........
Jur
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”