De kogel is door de kerk! Een kappa gekocht!
Neen, het is geen sw geworden (zie een SW ja of nee). Maar de korte dwaling richting Saab is ook ten goede gekeerd. Dus toch weer een Kappa, en weer een Berlina (m'n derde) en ook een automaat (m'n tweede). Ook deze keer weer een 2.0. Vermogen genoeg voor de dagelijkse A12 jungle.
Geheel tegen mijn "principes" heb ik een oude, wat scharrige, groene Berlina gekocht. Uit '96. Deukjes? Te veel om op te noemen! Lakschade? Overal! (behalve op het dak), Schaafwonden? Ja! En niet eens LM-velgen! Kortom een werkpaard
.
Maar.....de techniek is top, de banden zijn zgan (Michelins), de automaat schakelt als nieuw, de km stand is netjes (2 ton), de uitlaat is vrij nieuw, riemen en rollen kunnen nog 30.000km mee, interieur (beige alcantara) is netjes, de airco werkt super en als kers op de taart: een schuifdak en electrisch verstelbaar meubilair. Rijden? Niks op aan te merken. Gewoon zoals een degelijke K hoort te rijden. Oh ja ook alle electriek inclusief ramen, deuren, stoelen en schuifdak werkt. Zelfs de hoofdsteun is electrisch verstelbaar. Gekker moet het niet worden. Boekjes, sleutels ( moedersleutel, garagesleutel en 1 hoofdsleutel en alle documentatie erbij. Alleen geen afgestempelde beurten na de 40.000 km. En geen codekaart, maar dat is niet zo'n probleem. Makkelijk via de garage aan te komen. Zo op het oog en het gevoel verder serieus onderhouden (nou ja, de techniek dus)
Waarom juist deze gekocht? Volgens mijn zoon word ik hier namelijk binnen de kortste keren onrustig van (van het uiterlijk dus) Maar volgens mij is het gewoon een kwestie van rijden (dan zie je de buitenkant nauwelijks) en om de hoek parkeren (en daar is altijk plek). En mogelijk ook nog eens een uitdaging qua poetsen, kloppen, spuiten met de fietspomp en andere cosmetische handelingen (of niet.....)
Het leukste van het verhaal zit 'm natuurlijk in het kostenplaatje. Onder de 1000 euro en met een verse apk. Laten we maar eens kijken hoeveel jaar ik voor deze prijs als een vorst (met een oud pak aan) kan rijden!
toch weer een Kappa gekocht
Re: toch weer een Kappa gekocht
Gefeliciteerd met je 'nieuwe aanwinst'. Ik rij nog steeds met veel plezier in een Kappa '95 en ben voorlopig van plan om hem te houden! De champagnekleur en de mooie kobaltblauwe bekleding vind ik bijzonder smaakvol. En zo te zien krijg je er bijna niks meer voor als je hem van de hand wil doen. Dus houden (225K op de teller).
Saluti,
Jos.
Saluti,
Jos.
Gefiliciteerd !
Ik rij ook met plezier in mijn Kappa (2.0) van 1997. Ook vol met gebruikssporen, maar rijden.....top en 265K op de teller. No Prolemo Senior.
Ik rij ook met plezier in mijn Kappa (2.0) van 1997. Ook vol met gebruikssporen, maar rijden.....top en 265K op de teller. No Prolemo Senior.
gefeliciteerd, kan me voorstellen dat je dat motortje miste, rijd altijd!
heb vandaag mijn wat 'nieuwere' (zo te lezen) K2.0 uit 98 naar de APK gebracht, wat blijkt? Niets aan de hand, kosten 39EUR
Heb dit jaar alleen een nieuwe middendemper laten plaatsen a 250 EUR, wie zei dat lancia's duur waren in onderhoud?
Trouwens,nu ik hier toch op het forum ben...Ik heb al enkele modellen gereden waaronder de delta uit 83, en twee dedra's uit eind 90; maar droom stiekem van een goed onderhouden thema sedan 2.0 met airco
(liefst laatste of voorlaatste model). Als iemand een tip heeft waar ik een kan vinden graag. Moet dan wel eerst mijn kappa kwijt (148d km en APK gekeurd tot aug09), of eventueel ruilen.
groeten bartoli
heb vandaag mijn wat 'nieuwere' (zo te lezen) K2.0 uit 98 naar de APK gebracht, wat blijkt? Niets aan de hand, kosten 39EUR

Trouwens,nu ik hier toch op het forum ben...Ik heb al enkele modellen gereden waaronder de delta uit 83, en twee dedra's uit eind 90; maar droom stiekem van een goed onderhouden thema sedan 2.0 met airco

groeten bartoli