ABS controlelampje brandt
ABS controlelampje brandt
Het ABS lampje van mijn Kappa 2.0 uit '98 brandt frequent vanaf het moment dat ik remschijfen heb laten vervangen. Soms is het lampje ook uit. De dealer uit Amersfoort zegt dat het een defecte ABS-sensor betreft die ingebouwd is in een onderdeel van de achterwielophanging (fuseehuis, als ik me niet vergis). Aangezien het een dure reparatie betreft, zou ik graag willen weten of anderen hier ervaring mee hebben en er wellicht andere oplossingen zijn.
Re: ABS controlelampje brandt
Bij de laatste APK was de werking van ABS (en controlelampje) goed. Garage gaf aan dat ABS moet functioneren om APK goedgekeurd te worden. Op zich kan ik zelf prima leven en rijden zonder ABS. Doe dat overigens ook al weer bijna een jaar.
Dient samen te worden vervangen met het achterwiellager. Gewoon doen,dan ben je er vanaf.
Hoort bij regulier onderhoud. Kost wel een paar centen,maar niet belachelijk veel.
Hoort bij regulier onderhoud. Kost wel een paar centen,maar niet belachelijk veel.
Deze reparatie kost circa 425 bij Fivan. Ik heb hiervoor inmiddels een afspraak gemaakt.
bedankt voor de reacties!
bedankt voor de reacties!