Hallo
Laatst wilde ik wegrijden, startte mijn auto niet. Geen stroom op het contact. Na een paar keer de sleutel omdraaien deed hij het weer maar bleek de computer zichzelf te hebben reset. Althans klokje stond 0- 0.00 uur.
Ik had het gevoel dat er sluiting was gemaakt. Drie dagen goed gedaan en ineens startte ie weer niet ( geen stroom of startonderbreking). Ik deed het dashboardkastje open en hij startte weer. Alleen hoorde ik in het dashboardkastje een geluid van een knipperlichtrelais wat door bleef gaan en inderdaad bleven mijn alarmlichten doorgaan. Na verloop van tijd gaan ze weer uit. Ga je rijden dan gaan de alarmlichten zelf ineens branden en gaan na een tijdje weer uit en dan weer aan.
Dit probleem blijft zich opnieuw voordoen waarbij de computer zichzelf steeds reset. Althans mij klokje staat weer op 0.00 uur en de temp staat ineens op 24.
Wie kent dit probleem of heeft een idee waar dit aan ligt?
Ik heb een remote deurvergrendeling in laten bouwen. Die heeft het altijd goed gedaan. Maar als ik mijn portieren afsluit blijven de alarmlichten nu enkele minuten doorgaan. Kan het daar iets mee te maken hebben?
Starten/ alarmlichten
Re: Starten/ alarmlichten
Maar die heeft het maanden goed gedaan. Heb het laten onderzoeken bij de garage die hem heeft ingebouwd. Zij konden niets vinden en vertelden dat het waarschijnlijk in het Lancia - systeem zit. Moest hem maar laten doorlezen. Bij CHECK geeft hij ook geen fouten. Toen ik hem daar weghaalde was het probleem verdwenen. Nu moet ik wachten op het volgende moment dat de auto niet wil starten en de computer zichzelf reset. Dit is inmiddels een paar keer gebeurd met grote tussenpauzes.
Het blijft een raadsel.
Zou het echt in de remote zitten?
Het blijft een raadsel.
Zou het echt in de remote zitten?
Hoi Pieter,
Als je klok en dagteller op nul zijn gegaan is dus de spanning eraf geweest !!! Check ff de accupolen of ze schoon en vastzitten,
Als je klok en dagteller op nul zijn gegaan is dus de spanning eraf geweest !!! Check ff de accupolen of ze schoon en vastzitten,
Heb de accupolen gecontroleerd. Bleek dat de plusklem niet helemaal goed vast zat. Nu staat de laadmeter (volt) ook weer een twee strepen verder. Zou dit het zijn? Kan zoiets al die problemen veroorzaken zoals niet starten, knipperlichtrelais dat op hol slaat etc.?
ja dat kan zeker de monotronics werkt onder een bepaalde spanning niet dus reset tot gevolg komt ook soms voor bij slechte massa
gr luc
gr luc