Komen er nog jonge coupe's op de markt?
Komen er nog jonge coupe's op de markt?
Beste Kappisten (Kappisti?),
Ik ben 1,5 week geleden naar een coupe gaan kijken van 2000. 115.000 Km gereden, Poltrona interieur. Auto had schade gehad die slecht hersteld was (daar leek het toch sterk op).
Heb 'm laten staan, maar vond het wel erg jammer!
Op de weg terug met een vriend die erbij was nog eens over "geboomd".
Onze conclusie was:
-de coupe's die de afgelopen paar jaren zijn verkocht en nu te koop staan, zijn overwegend van 1997 en 1998
-er komt nog een (kleinere) verkoopgolf(je) van coupe's van de jaren 1999 en 2000, van de eerste eigenaren bedoel ik dan; hopelijk met relatief weinig kilometers (+/- 100k)
In Nederland zal dit heel beperkt zijn, dus moet ik me op het buitenland (Duitsland/Belgie/Zwitserland) richten, waar ze ook reeel geprijsd zijn (+/- 7K, incl. BPM na invoer).
Ik zie bijvoorbeeld in Kootwijkerbroek een geimporteerde '97-er met 67k km's, maar die moet dan wel effe 9200 opbrengen. Ziet er op de foto's (en in het echt waarschijnlijk ook) prachtig uit, maar dit vind ik echt te gortig voor een coupe uit de eerste serie.
Wat denken jullie? Kan ik nog wachten of moet ik nu toeslaan voor de laatste coupe's uit eerste hand?
Ik ben 1,5 week geleden naar een coupe gaan kijken van 2000. 115.000 Km gereden, Poltrona interieur. Auto had schade gehad die slecht hersteld was (daar leek het toch sterk op).
Heb 'm laten staan, maar vond het wel erg jammer!
Op de weg terug met een vriend die erbij was nog eens over "geboomd".
Onze conclusie was:
-de coupe's die de afgelopen paar jaren zijn verkocht en nu te koop staan, zijn overwegend van 1997 en 1998
-er komt nog een (kleinere) verkoopgolf(je) van coupe's van de jaren 1999 en 2000, van de eerste eigenaren bedoel ik dan; hopelijk met relatief weinig kilometers (+/- 100k)
In Nederland zal dit heel beperkt zijn, dus moet ik me op het buitenland (Duitsland/Belgie/Zwitserland) richten, waar ze ook reeel geprijsd zijn (+/- 7K, incl. BPM na invoer).
Ik zie bijvoorbeeld in Kootwijkerbroek een geimporteerde '97-er met 67k km's, maar die moet dan wel effe 9200 opbrengen. Ziet er op de foto's (en in het echt waarschijnlijk ook) prachtig uit, maar dit vind ik echt te gortig voor een coupe uit de eerste serie.
Wat denken jullie? Kan ik nog wachten of moet ik nu toeslaan voor de laatste coupe's uit eerste hand?
Re: Komen er nog jonge coupe's op de markt?
Hallo Bob,
Volgens mij heb je echt een schitterende Kappa! Welke kleur is je auto (in- & exterieur)? Net wat je zegt, als die voor jou nog veel waard is, dan heb je helemaal gelijk.
In mijn berichtje geef ik ook aan dat ík het te gortig vind voor een coupe van de eerste serie, maar het is natuurlijk zo dat als iemand daar zoveel geld voor over heeft, ze zo'n auto zeker niet moeten laten staan (ziet er op de plaatjes mooi uit, hoewel dit niet alles zegt, zoals ik onlangs in Belgie ondervond...).
V6 Blijft natuurlijk het mooiste; ben zelf overigens op zoek naar een 'degelijke' 2.4. Schijnen probleemloze motoren te zijn en nog redelijke economisch met brandstof om te springen.. ook niet onbelangrijk bij deze stijgende brandstofprijzen.
De "grote plas" van coupe's lijkt op te drogen, maar ik moet zeggen dat ik de afgelopen 2 jaar nog maar heel weinig auto's van '99 en 2000 voorbij heb zien komen. De Italiaanse markt heb ik daarbij niet echt in het oog gehouden.
Ik hoop toch dat er nog een paar mooie op de markt verschijnen, waarbij ik die kans in Nederland het kleinst acht.
Dank voor je reactie,
Peter
Volgens mij heb je echt een schitterende Kappa! Welke kleur is je auto (in- & exterieur)? Net wat je zegt, als die voor jou nog veel waard is, dan heb je helemaal gelijk.
In mijn berichtje geef ik ook aan dat ík het te gortig vind voor een coupe van de eerste serie, maar het is natuurlijk zo dat als iemand daar zoveel geld voor over heeft, ze zo'n auto zeker niet moeten laten staan (ziet er op de plaatjes mooi uit, hoewel dit niet alles zegt, zoals ik onlangs in Belgie ondervond...).
V6 Blijft natuurlijk het mooiste; ben zelf overigens op zoek naar een 'degelijke' 2.4. Schijnen probleemloze motoren te zijn en nog redelijke economisch met brandstof om te springen.. ook niet onbelangrijk bij deze stijgende brandstofprijzen.
De "grote plas" van coupe's lijkt op te drogen, maar ik moet zeggen dat ik de afgelopen 2 jaar nog maar heel weinig auto's van '99 en 2000 voorbij heb zien komen. De Italiaanse markt heb ik daarbij niet echt in het oog gehouden.
Ik hoop toch dat er nog een paar mooie op de markt verschijnen, waarbij ik die kans in Nederland het kleinst acht.
Dank voor je reactie,
Peter
Veel te duur. Tel daar nog 2500 bij op voordat ie in NL staat.
Kun je beter die V6 bij van Kooten oppikken.
Kun je beter die V6 bij van Kooten oppikken.
hallo
staat een te koop op www.kapaza.be coupé 12/2000
114.00 km 175 pk, ken de wagen niet, provincie antwerpen
gr.
staat een te koop op www.kapaza.be coupé 12/2000
114.00 km 175 pk, ken de wagen niet, provincie antwerpen
gr.
Ik vraag me af hoeveel Coupes er nog gemaakt zijn de laatste jaren van produktie.
Verders vind ik de prijzen voor zo'n auto sowieso erg laag. Zoek maar eens iets vergelijkbaars:
-unieke styling
-gedeeltelijk handgebouwde auto
-fijne motoren
-exclusief (rond de 3262 van gemaakt)
-praktisch (grote kofferbak)
-goede bouwkwaliteit
-noem maar op ...
Succes met de zoektocht. Ik zou zeggen, wacht niet te lang. Dan kan je dr sneller van genieten
Verders vind ik de prijzen voor zo'n auto sowieso erg laag. Zoek maar eens iets vergelijkbaars:
-unieke styling
-gedeeltelijk handgebouwde auto
-fijne motoren
-exclusief (rond de 3262 van gemaakt)
-praktisch (grote kofferbak)
-goede bouwkwaliteit
-noem maar op ...
Succes met de zoektocht. Ik zou zeggen, wacht niet te lang. Dan kan je dr sneller van genieten

In Duitsland staan best een paar aardige te koop. Als ik nog een Coupe zou kopen zou ik voor de 20v turbo gaan, lijkt me erg vet. De V6 viel mij - door de slome automaat - ertegen. Heb nu een 2,4 (zwart met bruin Poltrona) en hoewel ik al veel fijne auto's heb gehad is dit de fijnste tot nog toe. Heerlijke stoelen, exclusief, verrukkelijke motor (maar helaas niet zo zuinig als jij denkt; snelweg 1 op 10, stad 1 op 7). SChijnen wel prima op G3 te kunnen.
Zwaar ondergewaardeerde auto's dus snel kopen.
Heb de mijne met veel pijn in het hart ingeruild op Saab Classic Cabrio, krijg ik over enkele weken dus nog ffgenieten
Zwaar ondergewaardeerde auto's dus snel kopen.
Heb de mijne met veel pijn in het hart ingeruild op Saab Classic Cabrio, krijg ik over enkele weken dus nog ffgenieten
2,4 is idd NIET zuinig. Gemiddelde in onze K SW op G3 is 1 op 9/8
Ik heb de KC met 2.0-20VT motor en dat bevalt erg goed. Ben wel erg benieuwd naar de V6 automaat en 2.4 uitvoering, gewoon om het verschil eens te voelen (wellicht op een van de evenementen komend seizoen een uitwisseling organiseren?)
Tot nu toe verbruikt:
1e meting: 1 op 9,2
2e meting: 1 op 9,6
3e meting: 1 op 10
4e meting: 1 op 10,5
Gr-P
Tot nu toe verbruikt:
1e meting: 1 op 9,2
2e meting: 1 op 9,6
3e meting: 1 op 10
4e meting: 1 op 10,5
Gr-P