C.v .heeft kuren ,hulp gevraagd!

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
martijn

C.v .heeft kuren ,hulp gevraagd!

Unread post by martijn »

Beste Kappa kenners,

Mijn CV gaat soms bij het op slot draaien 4x open en dicht om vervolgens niet meer dicht te willen(centraal dan),iemand tips waar ik moet beginnen met zoeken?
vast bedankt voor de respons.

gr.Martijn ,Kappa 2.0 SW '96
Robert

Re: C.v .heeft kuren ,hulp gevraagd!

Unread post by Robert »

Dan is er waarschijnlijk een kapot. Bekende kwaal, heb ik ook gehad met mijn K (bj 2000, dus bij jou hebben ze het nog lang volgehouden!). Vervangen, misschien allemaal tegelijk, want als er 1 gegaan is, gaan ze vroeg of laat allemaal.
Jur

Unread post by Jur »

De vorige post klopt maar er zijn nog twee kansjes dat het anders kan.
Aan de binnenkant van je tankklep zit een pinnetje om te sluiten. Check even of deze niet blijft hangen.
In de cabine zit om de deurgrepen een zwarte houder geschoven. Schuif deze allemaal eens los (lichte klik) en kijk of het dan nog steeds is. Bij mijn Kappa zat er één te strak waardoor het slot ook bleef hangen.
Is het dat niet? Zie dan inderdaad de post van Robert.
Jur
martijn

Unread post by martijn »

Dat is snel,bedankt voor de tips,ik ga morgen gelijk kijken,motortjes zijn zeker weer duur en moeilijk te krijgen en te vervangen of valt het mee?

groeten,Martijn
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Duur ja, het zijn units, prijs bij Lancia (indien nog leverbaar) € 102,- ex BTW.
Pieter

Unread post by Pieter »

Probeer ze via partfinder te bestellen. ( 2 voor 70 euro) Heb ik ook gedaan want ik had het zelfde euvel. Twee voorste sloten vervangen en alles doet het weer prima
martijn

Unread post by martijn »

en zijn ze moeilijk te vervangen?,ik heb er een keer een deurpaneel eraf ghaald,maar volgens mij kun je er niet bij ,toch?
al

Unread post by al »

Is allemaal te doen met geduld. Een paar links terug staat waar je het digitale werkplaatsboek kunt downloaden en hoe je de deur uit elkaar kunt halen. heb zelf de klink eraf en erop gezet in 2 uurtjes rustig sleutelen
Nick

Unread post by Nick »

Valt mee, heb zelf twee sloten vervangen. Ongeveer een uur per slot (en heb echt geen monteurservaring). De voordeuren zijn wat moeilijker. Sloten kun je voor ca. € 80 kopen (nieuw) bij Tuynder in Nootdorp.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”