Computer en benzine meter

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
FHVL

Computer en benzine meter

Unread post by FHVL »

Hi,

Sinds begin oktober in het bezit van een Lancia Kappa 2.4 aut. Heb inmiddels LPi laten inbouwen en rij (of zoef) van A naar B. Wat een genot. Ik heb enkele kleine vragen die hier misschien een antwoord vinden:
1) Ik heb vorige week voor het eerst de benzine tank helemaal vol gegooid nadat er ook gas in zit en elke keer wanneer ik start slaat mijn gewonen benzine meter helemaal door naar rechts, tot ver buiten de schaal. Een kleine tik boven op het dashboard is voldoende om hem in de goede stand te krijgen. Is dit euvel te verhelpen
2) Een deel van de service beurten wil ik zelf doen. De boardcomputer geeft aan dat het tijd is om de bougies en de ruitenwissers te vervangen. Als ik dat gedaan heb, is er een mogelijkheid om dit aan de computer door te geven zodat deze weer netjes gaat bijhouden wanneer deze zaken opnieuw moeten worden vervangen. De computer geeft nu uiteraard een stand van 0 km aan.
3) Voor de tweede keer in twee maanden heb ik een steen op de vooruit gehad. De eerste ster heb ik kunnen laten repareren, de tweede is in een uur tijd een scheur geworden, iemand tips voor vervanging?

Ik hoop op een reactie, groet, FHVL
luc

Re: Computer en benzine meter

Unread post by luc »

benzine meter wordt door stroom gestuurd kan je waarschijnlijk zelf weinig aan doen of je moet voldoende kennis bezitten om een weerstandje tussen te solderen

voorruit, afblijven zit gelijmd en als je demonteerd en iets te veel (lees : heel weinig trekkracht) beweegt dat scheurt barst hij

de computer van de middenconsole kan je met de sleutel in mar stand en dan met service en de rechtse tijdknop datum op de gewenste stand drukken voor de km
jorgen

Unread post by jorgen »

Mag ik vragen wat je kwijt was voor die Lpi set met montage?
FHVL

Unread post by FHVL »

2100 euro met 70 liter tank en twee jaar garantie. Het loont om verschillende bedrijven even een mailtje te sturen, ik heb een rondje gemaakt langs de bedrijven die op de website van Vialle als inbouwstation worden genoemd.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”