kappa 1998 2.0 16v turbo

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
jean

kappa 1998 2.0 16v turbo

Unread post by jean »

Hallo,
Ik heb een groot probleem
Mijn kappa motor was overleden dus ik naar Duitsland om een andere Kappa van 1995 blijkt nu dat deze met stangen geschakelt werd en de mijne met kabels.
Ik heb dus de versnellingsbakken geruild maar nu heb ik weinig of geen ontkoppeling op mijn pedaal.
Iemand een oplossing voor mijn probleem?
De slooppauto is inmiddels al weg dus de schakelstangen kan ik niet meer overbouwen.
Er waren nog een paar details die niet hetzelde waren zoals het watervloeistofrezervoir waar een contact op zat bij de 95 en bij de mijne niet en nog een paar rubber slangetjes waar ik geen blijf mee weet.
Alle sugesties zijn zeer welkom.
mvg jean
Corrado-Roma

Re: kappa 1998 2.0 16v turbo

Unread post by Corrado-Roma »

Jean, uitsluitend het model 1995 had een ander type drukgroep en koppelingslager. Dit lager moet ook met een speciaalgereedschap (volgens het handboek) van de drukgroep gescheiden worden. Misschien dat het geheel een andere inbouwmaat heeft waardoor je nu niet kunt ontkoppelen. Maar de bedieningsarm van de cilinder zit op een getand uiteinde op de as van de bedienigshevel. Die kun je eraf nemen en een (paar?) tandje(s) verder monteren. Overigens, de turbo, de diesel en de V6 hebben een TREKcilinder ipv. een drukcilinder. Lijkt me toe de speling opheffen door de hevel op de getande as te verplaatsen, en dan het geheel weer monteren. Als dat niet gaat is waarschijnlijk de enige remedie de drukgroep van het 1998 exemplaar te monteren. Suc6......
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”