Kachelmotor

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Arie van Dijk

Kachelmotor

Unread post by Arie van Dijk »

Beste mede kappa-ers,

Het is zover, de kachelmotor is uitgefikt.

Het nieuwe motortje is inmiddels onderweg en dat was al een flinke aderlating moet ik zeggen, nu moet ie er nog in.

Volgens het werkplaatshandboek moeten de airco leidingen los. Dit is een beetje balen want die is vorig jaar nog opnieuw gevuld.

Nou lees ik op dit forum: "met airco is het een stuk lastiger als je de leidingen niet wilt loskoppelen."

Is het iemand gelukt de motor te vervangen zonder de airco leeg te halen? Zo ja, hoe?

Alvast bedankt,

Arie van Dijk.
Jur

Re: Kachelmotor

Unread post by Jur »

Ergens op dit forum (of het andere forum http://www.prikpagina.nl/list.php?f=295 ) was het iemand gelukt. Even zoeken. Weet nog wel dat het een hels karwei was...
Suc6
Arie van Dijk

Unread post by Arie van Dijk »

Ik heb inmiddels een en ander losgehaald,

Ik voel de motor duidelijk zitten.
Schutbord kan na wat sleutelen een cm of 4 a 5 naar voren, maar ik zie vooralsnog geen kans er goed bij te komen.

Arie van Dijk.
Corrado-Roma

Unread post by Corrado-Roma »

In het Italiaanse forum is dezelfde discussie gaande. Met name ALDO die ook op het NL forum zit bevestigd dat de kachelmotor zonder de airco ledingen te verwijderen verwisseld kan worden. ALDO als je dit leest kun je het uitleggen??? Het risico is natuurlijk dat je de leidingen en verdamper beschadigd dus goed ondersteunen is een eerste vereiste. Ik ken het werkplaatshandboek en het belangrijkste punt is vlgs mij het verwijderen van de plastic scheidingswand die voor de ventilator zit. Dus ik zou zeggen maak alles los wat eraan vastzit en kijk of je dat ding eruit of opzij krijgt. Dat zou genoeg ruimte moeten geven om het motortje eruit te trekken. Op het italiaanse forum wordt gezegd dat je bij de schroeven van de ventilator kunt komen en dat het mogelijk is. Alleen een precieze omschrijving ontbreekt tot nu toe. Suc6....
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”