2.4 TD motorvermogen

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Wouter

2.4 TD motorvermogen

Unread post by Wouter »

Mijn K SW 2.4TD heeft een duidelijk gebrek aan vermogen. Bij normaal optrekken vrijwel geen vermogen, kruipend vooruit. Echter, bij hard optrekken levert de motor wel (bijna?) vol vermogen.....

Halan heeft doorgemeten en constateerde een fout, maar kon niet duiden welke... Heeft klepje dichtgezet (extra vervuiling). Dit bleek niet de oplossing.

Andere analyse leidde tot een defecte motormanagement computer. Deze heb ik nu vervangen met 1 met hetzelfde nummer alsmede de startonderbreker? (geel kastje ondre bestuurderstoel) en het contactslot.
Hiermee wil de auto in het geheel niet meer starten.....

Weet iemand wat ik verkeerd doe, dan wel wat een andere oorzaak van het probleem kan zijn? Dank!
Corrado-Roma

Re: 2.4 TD motorvermogen

Unread post by Corrado-Roma »

Wat hier de fout is kan ik je wel zeggen, de andere computer die je ingebouwd hebt werkt niet met de sleutel van je oude computer. Ze zijn niet uitwisselbaar helaas door de electronische sleutel nummering. Hier is echter wel een remedie voor: Er is een bedrijf in NL: SCHEPERS die de centrale sleutelnummervrij kan maken. En misschien ook wel de originele repareren.
Dit is de link: http://www.schepers-autotechniek.com/nl_home.htm.
Suc6.....
Wouter

Unread post by Wouter »

Dank je. Ik dacht dat het contactslot vervangen door diegene van de computer voldoende was..... Dat is dus niet genoeg begrijp ik.

Wouter
Wouter

Unread post by Wouter »

Probleem opgelost! Schepers trok d econclusie dat de EGR defect was. Deze vervangen... en alles OK!
Dank voor de tip. Schepers is een aanrader.

Wouter
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”