Natte voeten

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Jos

Natte voeten

Unread post by Jos »

Na ruim 4000 km getourd te hebben naar en dwars door Italie en weer terug (heerlijke reisauto en dank zij climat control goed vol te houden) , dat alles zonder problemen, gebeurt het volgende na thuiskomst. Na die gigantische stortbui van maandagavond stond er de volgende ochtend toch een aardige plas water aan de bestuurderskant. Een lichte teleurstelling. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Als het water niet snel genoeg wordt afgevoerd, kan het dan toch ergens naar binnen? Zijn er misschien afvoeren gedeeltelijk verstopt. Graag een tip.

Saluti
Jos
Bart Verbeek

Re: Natte voeten

Unread post by Bart Verbeek »

tip:

Lees even het Ypsilon-relaas:

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... =516&t=516

(water in de bak onder de voorruit, dat niet snel genoeg weg kan en een weg zoekt richting passagierskompartiment)

succes.
Bas K

Unread post by Bas K »

Open dak???

Misschien een van de afwateringspijpjes verstopt...
Jos

Unread post by Jos »

Bedankt voor de reacties. Om te beginnen geen open dak. Verder heb ik het Ypsilon verhaal gelezen en eens bij de Kappa onder de motorkap gekeken, maar dat lijkt er naar mijn idee niet op. Ik heb geprobeerd te achterhalen hoe het water vanaf de voorruit wordt afgevoerd, maar dat verdwijnt naar mijn idee ergens onder (de zijkanten?) de motorkap. Het kan natuurlijk zijn, dat er ergens een soort bak zit die overloopt, maar die heb ik nog niet kunnen ontdekken. Om die te vinden moeten er misschien dingen gedemonteerd worden. Iemand nog een suggestie?

Ciao
Jos
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Jos

Die zwarte "beplating" die de ruitevegermotor verbergt,
volgens mij is het daaronder te doen.....

Heb niet meteen een K bij de hand om meer details te geven.

succes.
Jos

Unread post by Jos »

Bedankt Bart. Het gaat weer regenen, dus ik kan dan gelijk zien of het probleem zich weer voordoet. Misschien zijn de afvoeren inmiddels schoon gespoeld? Anders moet het kapje er misschien een keer af.

Ciao
Jos
ed

Unread post by ed »

Het kan ook met een doorvoer van een kabel te maken hebben. Ik heb zelf eens een voedingskabel voor een versterker door het dubbelwandige schutbord getrokken. Er zitten boven de pedalen doorvoergaten. Normaal zitten daar een paar rubbers in.
Het binnenste gat van het dubbelwandige schutbord lager als het buitenste gat. Normaal geen probleem maar wel als er een kabel van buiten naar binnen loopt die niet goed is afgedicht. Het water loopt dan langs de kabel zo naar binnen toe. Een paar flinke buien later stond er een voetenbad...
Na de kabel met een lusje naar beneden te hebben gedrukt tussen de twee wanden was het probleem over.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”