Startblokkering

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Stasiu

Startblokkering

Unread post by Stasiu »

Ik heb een vergelijkbaar probleem als in een andere thread op dit forum. (zie: ook 'startblokkering werkt niet meer')

Het LED-verklikkerlampje doet niets meer. Het is niet stuk, dat heb ik gecheckt.
Normaal hoort het te knipperen bij contact uit. Nu helemaal niets. Niet bij contact aan of uit. Het startblokkeringssymbool in het dashboard werkt wel en reageert op de sleutel. Ik kan de auto dus gewoon starten.

Dat gaat zo weken goed en ineens weigert de Kappa te starten. Ik moet dan de truc met de rode sleutel uithalen en dan doet ie het weer een tijdje. Knap irritant. Ik heb natuurlijk geen zin om continue met die rode sleutel rond te lopen. Dus: wie heeft suggesties?

Er wordt in deze thread gesproken van relais nr. 50. Waar zit die?
Corrado-Roma

Re: Startblokkering

Unread post by Corrado-Roma »

Relais nr. 50 schakelt de injectie aan en uit. Het zit in een rijtje van 5 of 6 relais in de motorruimte midden tegen het schutbord. Er zijn 3 identieke relais met elk 5 aansluitingen (46, 49 en 50) die bij elkaar zitten. onder deze serie relais zitten 3 kleinere. Is lastig bij te komen met een paar grote handen......
Suc6.
Corrado-Roma

Afgaande op je verhaal over de groene LED denk ik echter dat je een ander probleem hebt en dat de oorzaak in het start blokkerings systeem zit. Dat is lastig op te lossen. Ik zal proberen ites te vinden over hoe en wat. Kijk ook eens in de handleiding over de werking van de LED. Er staat iets in over wanneer die het niet doet.
Suc6.
Martin

Unread post by Martin »

Denk dat je er verstandig aan doet om de K codevrije te laten maken !!

Bel deze maar even..... http://www.schepers-autotechniek.com/nl_home.htm

Doe Johan maar de groeten van Martin Beuk dan komt het wel goed.

Gr.Martin
Corrado-Roma

Had ik 3 jaar geleden moeten weten..... Toen werd in Milaan mijn 2.4 LX opengebroken, en daar ik geen codecard of rode sleutel had is het HELE systeem incl alle sloten vervangen door dealer Treviglio Auto in Cassana sul Adda. Verzekeringswerk gelukkig maar 't kostte bij mekaar 4200 Euris en duurde 3 maanden..... De oude units heb ik nog, liggen in NL, kan die schepers daar nog wat mee??
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Enig idee wat dat deblokkeren ongeveer kost?
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Da's bijna het aankoopbedrag van mijn huidige Kappa!!
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Gisteren weigerde ie iedere dienst. Na lang proberen eindelijk aangeslagen. Auto staat nu bij de Lancia dealer.
Toen ie gisteren weer liep kwam er een luid tikkend geluid uit de buurt van de nokkenassen. Heel langzaam mee naar de dealer gereden. Toen was bij aankomst het getik weer weg. Vreemd. Heeft zo'n 2.0 een nokkenasversteller zoals bij Alfa?

Wordt vervolgd.
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Het probleem is opgelost. Er was niks aan de hand met de startblokkering. Het probleem was een soms weigerende BDP-sensor. Daardoor wilde de motor niet aanslaan. Bij het laatste korte ritje naar de dealer was kennelijk het hele motormanagementsysteem van slag geraakt.

Alles weer in orde voor € 160.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”