dasboardverlichting en infocenter verlichting

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Percy

dasboardverlichting en infocenter verlichting

Unread post by Percy »

Wel wat later dan gepland, maar wil nu toch echt alle lampjes vervangen. Maar weet iemand wat voor lampjes het zijn?
Bij de automaterialenzaak vroegen ze welke kleur het voetje van de lamp is. Je hebt er namelijk verschillende kleuren in.
Of moet ik ze eerst eruit halen?

En hoeveel zijn het er in totaal. Dus dasboard en infocenter plus de knoppen v/h infocenter en ventilators

alvast bedankt
Giancarlo

Re: dasboardverlichting en infocenter verlichting

Unread post by Giancarlo »

ventilatie roosters 4 in totaal
luc

Unread post by luc »

nou in je dasboard zitten bij alle roosters een lampje, achter de info zitten dacht ik een stuk of 8 speciale houder weet niet of je die los als lampje kunt kopen of met houder en al, die van je roosters kan je wel zo los bij brezan kopen niet naar de garage gaan want voor de prijs van 1 heb je er al gauw 5 bij brezan

info centrim is nog het meeste werk om los t emaken voorzichting schroeven want de plastic ogen kunnen wel eens verweerd zijn. inpricipe een goeie 30 min tot een uurtje de eerste keer daarna weet je wat je moet losdraaien. boven op bij de roosters in het midden beginnen met de inbus en dan aan de voorzijde de schroeven draaier los wrikken, vervolgens zie je weer de volgen inbus en zo ga je steeds een stapje verder, achter de asbak zitten ook twee schroeven. de zij roosters kan je er zo voorzichtig uit trekken

de info zijn de zelfde lampjes maar zit voor de kleur wisseling om en om een gekleurde folietje over.
Percy

Unread post by Percy »

Ok dank je.
Was vandaag bij Tuynder in Nootdorp en die had een computertekening van het dashboard en infocenter.
In het infocenter zitten universele lampjes zonder voet. Hij kon alleen niet zien hoeveel watt, en in de tellers zitten lampjes met een voet. Alleen wist hij de kleur van de voet niet dat weer overeenkomt met een bepaald wattage.

Ik denk dat ik maar begin met uit elkaar halen en dan met de lampjes naar Brezan ofzo rijd.

in ieder geval bedankt voor de reacties
Percy

Unread post by Percy »

Heb net het dasboard eruit gehaald en infocenter. Was makkelijk met jullie beschrijving.
Bedankt!
Morgen ff lampjes halen.
Nou zijn er wel wat van die groene sokjes gescheurd maar volgens mij kun je die los kopen.

Weet iemand hoe je die lampjes van de knopjes van het infocenter vervangt?
Of moet je hem dan helemaal uit elkaar schroeven of kun je gewoon die knoppen aan de voorkant loshalen?

En de lampjes van de roostertjes aan de zijkant? Hoe vervang je die?

De lampjes zijn allemaal zwart aangeslagen, dus dat verklaart wel dat het minder licht geeft
Giancarlo

Unread post by Giancarlo »

Je moet een hout bijtel onderaan alle rooster zetten en er dan van onder af uit wippen. Een brede bijtel zodat je geen pitjes in je dashboard krijgt
Jur

Unread post by Jur »

Mocht er tijdens de gehele operatie toch hier en daar iets afbreken dan werkt een beetje siliconenkit (transparant) erg goed. Muurvast (maar wel los te maken indien nodig), kraakvrij en de eerste dagen een heerlijke geur in de auto (maar dat is persoonlijk, haha).
Jur
Percy

Unread post by Percy »

Het is gelukt! Wel duur geintje in totaal maar heb nu een bak met licht.
Alleen de groene sokjes van het info display waren gescheurd dus moest nieuwe kopen. Deze zijn iets anders van kleur.
En de lampjes in de tellers waren normaal 2 watt met een blauw sokje erom, en ik heb 3 watt genomen en geen sokje. Dus nu is het wel erg fel licht op mijn tellers.

Allemaal heel makkelijk. Ik denk als ik het nogmaals moet doen, dan zou het hooguit 2 uurtjes werk zijn
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”