Kappa kopen met hoge KM. stand

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
DJ

Kappa kopen met hoge KM. stand

Unread post by DJ »

Kappaliefhebbers,

ik ben voor de zomer op zoek naar een goede auto om me door Europa te vervoeren, maar heb niet zo een groot budget. Ik zat te kijken naar enkele Kappa's met benzinemotoren van '95 en '96 met hoge kilometerstanden (200.000+), maar ik vroeg me af of dit een gevaarlijke koop kan zijn?
Kunnen deze auto's die kilometerstanden aan, mits ze goed onderhouden zijn?

Tot slot, mocht iemand een niet te dure Kappa te koop hebben (max. 2000), dan hoor ik dat graag!

Bedankt voor jullie info!
Percy

Re: Kappa kopen met hoge KM. stand

Unread post by Percy »

Hoi,

voor 2000 euro moet je wel een goede kappa kunnen kopen. Je moet er wel op letten of de distributieriem wel tijdig is vervangen. Bij de kappa is dit om de 60000 km of om de 5 jaar.
Verder moet een kappa makkelijk 3 ton kunnen halen.
Ik zie ze op marktplaats al staan voor 1500/ 2000 euro.

succes
Giancarlo

Unread post by Giancarlo »

koop een kappa facelift, dat is een pré vind ik
Km stand maakt dan niet uit

Niet dat de anderen slecht zijn hoor, maar de facelift is zóveel beter..
Percy

Unread post by Percy »

in wat is die allemaal beter dan?
Giancarlo

Unread post by Giancarlo »

Onderhuids zeer veel, van de buitenkant is er niet veel te zien.

Maar om een aantal voorbeelden te noemen:

Betere stoelen, stiller, in 2000 zijn ze de kappa zelfs lichter gaan maken (kappa's vanaf 2000 zijn dus de allerbeste) achterwielophanging is veranderd, andere kleppendeksel enz

Er is echt veel veranderd aan de kappa in de loop der tijd...
DonPedro

Unread post by DonPedro »

Kappa is een zeer ondergewaardeerde Italiaanse limo. Wilde er zelf ook nooit aan(fervent Thema fanaat), maar naar 1 jaar Kappa rijden, ben ik van mening verandert. Had het veel eerder moeten doen.

ik heb geen ervaring met de modellen van na 2000(worden ook maar zeer sporadisch te koop aangeboden volgens mij, en zeker niet voor 2000 euro??), maar koop er 1 met een recente/sluitende onderhoudshistorie. Vind ik, zeker als jezelf niet echt handig bent, een pre. Niet iedere garage zal de handigheid hebben met onderhoud van Kappa en realiseer je dat de oudere modellen al weer 12 jaar oud zijn. Kijk goed rond, staan er zat te koop, maar let op de standaard dingen en een Kappa met aantoonbare onderhouddossier verdient de voorkeur.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”