Reflector vervangen

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Bas

Reflector vervangen

Unread post by Bas »

Vandaag de reflector voor rechtsachter opgehaald. Ik zie alleen niet 123 hoe ik dit dien te monteren. De nieuwe reflector heeft schroeven en moertjes, echter aan de andere kant van de bumper zie ik niet hoe ik de oude kan losmaken.

Kan iemand mij helpen?

Bvd,
Bas
Bas

Re: Reflector vervangen

Unread post by Bas »

Ai ai ai
Heb echt mijn best gedaan, kan er niet van binnenuit bij, maar ook niet van buiten/onder. Echt niemand een idee.

Andere optie is hele bumper eraf. Zal er dan vast wel bijkunnen :D Weet iemand hoe dat moet.

Groeten,
Bas
Lancia

Unread post by Lancia »

bumper eraf ja begin eerst maar met je wielkasten loshalen en dan even verder zoeken naar boutjes, of werkplaats hand boek bemachtigen
Arie van Dijk

Unread post by Arie van Dijk »

Werkplaats handboek volgens mij op:

http://kappa.lancia.name

Anders heb ik ze voor je.

Arie van Dijk.
Bas

Unread post by Bas »

Dank voor jullie reacties! Lijkt me een leuke klus.

Dank ook voor je tip Arie, het werkboek wat daar staat is alleen in het duits. Is jouw versie in het nederlands en digitaal? Aangezien ik nog meer dingentjes aan de k moet doen (bijv slot linksachter vervangen) zou het handboek erg handig zijn.

Bvd,
Bas
Bas

Unread post by Bas »

Het is gelukt!! De bumper ziet er weer gelikt uit!!

Voor degene die het interesseren: de bumper hoeft er niet perse af. Wanneer de oude reflector middels schroevendraaier en tang verwijderd wordt, kunnen de schroeven eruit gedraaid worden. Aceton om schoon te maken, nieuwe reflector voorzien van siliconenkit (niet op schroefdraad) en aanduwen.
Zit goed vast.

Heb overigens al mijn (zwarte) kunstoffen lijsten met spul behandeld waardoor deze er als nieuw uitzien! Kleine moeite, groot resultaat!

Ciao,
Bas
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”