Beste Lancisti,
Een lastige vraag: bij mijn Kappa coupé 2.4 is bij het rijden in de regen altijd een tikkend/trommelend geluid te horen ergens achter/boven het dashboard. Het klinkt als het harde geluid van regen op een glazen dak. Het treedt op vanaf zo'n 80 Km p/u en neemt dan in geluidsniveau met de snelheid toe. Echt storend bij 120 Km; passagiers zijn bang dat ze natte voeten gaan krijgen. Iemand enig idee wat dit mag wezen? Alvast bedankt, saluti!
Geluid bij rijden in regen.
Re: Geluid bij rijden in regen.
Ik hoor tijdens het starten even zo'n geluid. Ik denk dat er balgen in het luchtkanaal zitten om de toevoer te openen/sluiten. Wellicht komt er vocht mee naar binnen en slaat hier tegenaan?. Zitten de afdichtkappen naar je interieurfilter er nog wel op?. dat is het enige wat ik in combinatie met regen kan bedenken
Re: Geluid bij rijden in regen.
Ben zelf niet zo'n techneut, maar zal hier zeker naar kijken, of anders naar laten kijken bij de beurt die er toch aan komt. Bij mijn vorige Kappa 2.0 LE sedan trad hetzelfde probleem ook tijdelijk op, volgens mij altijd even na het aanzetten van de verwarming ( handmatig op de LE/versie). Bedankt!