Bijna afslaan

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Nicolás

Bijna afslaan

Unread post by Nicolás »

Bij het intrappen van de koppeling en rem wil de motor zo nu en dan bijna afslaan. Het toerental zakt dan onder de 800 tpm en het voltmeterpeil loopt iets terug (waarbij het acculampje oplicht). Wat zou dit kunnen zijn? Accu of dynamo matig? Iemand een idee of ervaringen mee gehad?

Groeten,

Nicolas
Lancia Kappa 2.0 LS '99
Jur

Re: Bijna afslaan

Unread post by Jur »

Bij mijn Kappa gebeurt dit bijna. De accu is vervangen en de dynamo ook maar bijvoorbeeld bij een stoplicht loopt het accu vermogen erg terug en gaat de auto daarna onregelmatig lopen. Even gas bij en alles staat weer goed. Weet ook niet wat het is. Dacht zelf dat de kabels niet meer helemaal top zijn waardoor stroomverlies ontstaat...
Laat even weten als je het gevonden hebt.
Jur
Nicolás

Unread post by Nicolás »

Bedankt voor je reactie.

Ja inderdaad, alleen gebeurt het gelukkig niet heel vaak bij mijn Kappa. Ik heb wel gemerkt dat het zich minder voordoet als je tankt met een hoog octaangehalte. Gezien het euvel voorheen er niet was lijkt het iets te zijn in de richting 'slijtage'. Misschien dat de injectoren vuil zijn (verklaart de werking van het octaan). Zal eens een injectorenreinigeradditief gebruiken. Kijken wat dat doet. Als dat niet werkt dan moeten de injectoren denk ik eens door de garage worden gereinigd. Maar goed het kan natuurlijk helemaal iets anders zijn, zoals je zegt kabels bijvoorbeeld. Zal mijn bevindingen posten.

Gr,

Nicolas
luc

Unread post by luc »

kijk gelijk eens de zware zekeringen na 30 amp of gewoon vervangen en de massa bedrading aan je motorblok, tevens kan het aan de luchtmassa meter liggen

gr luc
Alessandro

Unread post by Alessandro »

Laat de dealer De zelfaanpassende parameters resetten en ook de gasklephuis ( vervuiling bij de gasklep) schoonmaken 99 van de 100 gevallen is het probleem opgelost:)
Groeten Alessandro
Giancarlo

Unread post by Giancarlo »

Klopt bij mij ook de oplossing van het probleem.
Jorge

Unread post by Jorge »

Bedankt voor alle tips! Zal eens informeren bij de dealer of garage.
Gr,

Nicolas
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”