Wordt de Kappa ooit klassiek?
Wordt de Kappa ooit klassiek?
Vandaag kan ik mijn Kappa weer ophalen. Koppeling en koppelingcylinder zijn vernieuwd. Kosten 900 euro. Dat is ongeveer gelijk aan de dagwaarde van de auto! Deze investering haal ik er alleen maar uit door nog een flink tijdje met de Kappa te rijden.
Zou het de moeite lonen om de Kappa te bewaren voor later? M.a.w. wordt de Kappa ooit een klassieker of is iedereen de auto over 10 jaar vergeten (m.u.v. de coupé)?
In de Klassiek en Techniek van september staat een heel aardig artikel over de Gamma. Ook een auto die vrijwel niemand meer kent. Toch is dit een klassieker geworden. Waarde hebben ze ook niet. Op marktplaats staat nu een hele leuke Gamma coupe voor 1950 euro.
Zou het met de kappa dezelfde kant op gaan?
Zou het de moeite lonen om de Kappa te bewaren voor later? M.a.w. wordt de Kappa ooit een klassieker of is iedereen de auto over 10 jaar vergeten (m.u.v. de coupé)?
In de Klassiek en Techniek van september staat een heel aardig artikel over de Gamma. Ook een auto die vrijwel niemand meer kent. Toch is dit een klassieker geworden. Waarde hebben ze ook niet. Op marktplaats staat nu een hele leuke Gamma coupe voor 1950 euro.
Zou het met de kappa dezelfde kant op gaan?
Re: Wordt de Kappa ooit klassiek?
Eerlijk gezegd heb ik de Kappa vanaf zijn introductie al mooi gevonden en nu nog steeds zou ik geen alternatief kunnen bedenken in deze (prijs-)klasse.
Of het een echte klassieker wordt? Ik denk dat een paar liefhebbers dat zullen gaan bepalen. Als er over een jaar of tien nog steeds een paar schitterend onderhouden Kappa's rondrijden zou het best eens kunnen dat de vraag groter wordt dan het aanbod. Als dat gebeurt wordt het langzaam een klassieker denk ik.
Uiteraard valt het nog te bezien of die vraag inderdaad het aanbod zal overstijgen, maar wie weet...
Of het een echte klassieker wordt? Ik denk dat een paar liefhebbers dat zullen gaan bepalen. Als er over een jaar of tien nog steeds een paar schitterend onderhouden Kappa's rondrijden zou het best eens kunnen dat de vraag groter wordt dan het aanbod. Als dat gebeurt wordt het langzaam een klassieker denk ik.
Uiteraard valt het nog te bezien of die vraag inderdaad het aanbod zal overstijgen, maar wie weet...
Enne je moet de plaats hebben om hem te kunnen opslaan, en als je er een
tegen komt voor weinig erbij kunnen kopen ivm onderdelen voorziening.....
tegen komt voor weinig erbij kunnen kopen ivm onderdelen voorziening.....
Of het een klassieker wordt? Ik weet het niet, wat mij betreft wel. Er zijn er in ieder geval nog wel weinig Kappa's, dus op die basis zou het kunnen. Grote kans overigens dat ik de Kappa 'bewaar'. Ben zeer tevreden over deze auto en wil hem eigenlijk niet meer kwijt.
Een Kappa is nu eenmaal een oudemannenwagen, heb er zelf 6 jaar één gehad en na 160.000 km verkocht voor 2.000 euro. Heb nu een Kappe coupé van '99 met 71.000 km en is volgens het boekje maar 5.000 euro waard......zo zie je maar......als je er echt van geniet, kan je hem dus beter zo lang mogelijk bijhouden, alleen de technische snufjes zullen mankeren vroeg of laat, zoals Xenon lichten, gps,....het is te zien wat je wilt !
Heb ook nog een Gamma berline gehad, 8 jaar.......exclusieve wagen en......niks meer waard in de verkoop
Heb ook nog een Gamma berline gehad, 8 jaar.......exclusieve wagen en......niks meer waard in de verkoop
Ik ben bang dat grote Italiaanse auto's nooit echt klassiekers worden en dan bedoel ik dat ze een waarde vertegenwoordigen die dusdanig is dat je van een 'collectors item' kunt spreken.
Jarenlang heb ik in een Alfa Sei V6 2.5 gereden, prachtige wagen, super luxe (zeker voor een auto van begin 80er-jaren) en qua zeldzaamheid in Nederland zeker als klassieker te bestempelen. De dagwaarde toen ik op de A2 flink hard geraakt werd? Die wil je echt niet weten....
Ik ben bang dat het met de Kappa dezelfde kant op gaat, ook met de coupe... Neem de Thema en de Gamma (coupe) als voorbeeld. Zelfs (of eigenlijk vooral) de prachtige 8.32 wordt naar mijn idee zwaar ondergewaardeerd.
Jarenlang heb ik in een Alfa Sei V6 2.5 gereden, prachtige wagen, super luxe (zeker voor een auto van begin 80er-jaren) en qua zeldzaamheid in Nederland zeker als klassieker te bestempelen. De dagwaarde toen ik op de A2 flink hard geraakt werd? Die wil je echt niet weten....
Ik ben bang dat het met de Kappa dezelfde kant op gaat, ook met de coupe... Neem de Thema en de Gamma (coupe) als voorbeeld. Zelfs (of eigenlijk vooral) de prachtige 8.32 wordt naar mijn idee zwaar ondergewaardeerd.
da's waar, spijtig genoeg......
dat is nu eenmaal deze wereld, je moet tevreden zijn met de auto die je super vind, want het is de slechtste investering die er is.....het heeft misschien niet veel te maken met het merk hoor....zelfs een BMW cabrio van 6 jaar oud is niet veel meer waard !!
Je moet je goed voelen met de auto waarin je rijdt, en als je vindt dat een Lancia super rijdt, en een exclusieve wagen is, blijf er dan mee rijden, of koop opnieuw een Lancia.....
ik heb er nu 4 gehad en mijn volgende zal weer een Lancia zijn....
dat is nu eenmaal deze wereld, je moet tevreden zijn met de auto die je super vind, want het is de slechtste investering die er is.....het heeft misschien niet veel te maken met het merk hoor....zelfs een BMW cabrio van 6 jaar oud is niet veel meer waard !!
Je moet je goed voelen met de auto waarin je rijdt, en als je vindt dat een Lancia super rijdt, en een exclusieve wagen is, blijf er dan mee rijden, of koop opnieuw een Lancia.....
ik heb er nu 4 gehad en mijn volgende zal weer een Lancia zijn....
Wat het grootste probleem wordt zijn onderdelen en dus ook sloop Kappa's.....want als ze tigste hands
zijn verdwijnen ze naar voormalig Oost-Europa....als ik hier in de regio kijk wat er af en toe aan Lancia's met Pools kenteken rijdt......maar uiteraard ook andere landen .....
Gr, Joop
zijn verdwijnen ze naar voormalig Oost-Europa....als ik hier in de regio kijk wat er af en toe aan Lancia's met Pools kenteken rijdt......maar uiteraard ook andere landen .....
Gr, Joop
Hallo kappa liefhebbers,
Ik weet niet of je ooit van een klassieker kan spreken, als je de link legt met de dagwaarde
dan is het beter om hem te laten taxeren, dit geef je dan aan de verzekeraar en die zal dan
daar zeker rekening mee moeten houden.
Het is niet helemaal het zelfde maar dit zelf gehad met een ALFA GTV 6 uit 1985 was toen
7 jaar oud dagwaarde 2000 gulden, Na taxatie ruim 20000 !!!!!. Dat had als gevolg dat als hij
total los zou worden ik geen 2000 maar 20000 zou krijgen. Naderhand bij verkoop ook nog
een goede prijs voor gekregen.
Groetjes marcel/KAPPA