tanken

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
roger

tanken

Unread post by roger »

Wie stond er gisteravond zo rond kwart over 8 te tanken bij de pomp in Beesd langs de a2?
mooie sedan met dikke wielen,zag het te laat anders kreeg die van mij ook ''dorst''
Marcel

Tanken; wat voor benzine eigenlijk

Unread post by Marcel »

Zag het onderwerp en vroeg het mij eigenlijk af wat voor soort benzine men zoal tankt.
Zelf tank ik eigenlijk Ultimate van BP en soms V-power van Shell...
95 Octaan komt 'er bij mij niet in'......
Jur

Re: Tanken; wat voor benzine eigenlijk

Unread post by Jur »

Moet bekennen dat mijn 3 V6 op gewone 95 loopt. Heerlijk soepel,,,,,,
erwin

Unread post by erwin »

Volgens mij echt weggegooid geld. Ik heb een Saab turbo gehad met een actief Trionic motormanagesysteem die de inspuiting actief afregelde op het octaangehalte van de benzine. Kijk, dan werkt V-power goed. je merkt echt dat de auto meer vermogen heeft bij hetzelfde verbruik. Het managementsysteem van de Kappa is volgens mij helemaal standaard ingesteld op 95 octaan. Een hoger octaangehalte is imho nutteloos (ik merk absoluut geen verschil tussen 95, 98, V-power etc etc.).
roger

Unread post by roger »

Nou we het er toch over hebben,wat voor benzine kan er het beste in mijn kappa 2,4tds?
Jur

Unread post by Jur »

uhhhhhhhhhhh, diesel?
roger

Unread post by roger »

O dus toch!
Ik dacht al wat loopt die wagen vreemd!?
Nooit geweten dat er diesel in moet,waar verkopen ze dat spul?
dirk

Unread post by dirk »

grappig.......
Al heel mijn leven (ik rijd met mijn 4e Lancia, met gemiddeld 8 jaar per stuk, dus reken maar uit.....)
rijd ik met 98 octaan. Het is iets duurder maar verbruikt minder dus komt het op hetzelfde neer, maar volgens al mijn garagisten is dit het beste voor de motor, waarom zou ik dan veranderen hé ?
roger

Unread post by roger »

is ook zo,en als de motor moet trekken,caravan etc,gaat hij ook minder snel pingelen dus inderdaad beter voor de motor. auto's met een 1300 tje maakt het niet veel uit,maar dikke motoren gewoon 98 tanken.meer octaan is betere klepsmering
Marcel

Unread post by Marcel »

Dacht ik dus ook, m'n 'meissie' heeft een Alfa 33 gehad. Tankte tegen mijn advies 95 oct.....
Klep krom en nieuwe kop...... Dat met een boxermotor welke onverslijtbaar zijn zeggen ze...

Lekker 98 oct tanken dus ;) als het aan mij ligt, vooral met de Italiaantjes
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”