Beste allemaal,
Nou, ik heb een turbo op het oog met 193000 op de klok. Nou ben ik a-technisch, zijn er nog specifieke tips waar ik op moet letten bij een turbo ?
en 193000 km is dat niet veel ?
is het een betrouwbaar blok (vijfcylinder ?) ?
groet
Dagmar
Lancia Kappa 2.0 20v Turbo
Re: Lancia Kappa 2.0 20v Turbo
voor een 5 cillinder is het niet veel kijk maar eens rond je komt ze ook tegen met 3 ton op de teller (benzine) de 5 cillinder rijdt perfect en slijt minder snel dan een 4 cillinder ....beter verdeelt.
De km stand maakt meestal niet zo gek veel uit, het is meer het lange doortrekken van de toeren in de loop der jaren wat een motorblok nekt.
De km stand maakt meestal niet zo gek veel uit, het is meer het lange doortrekken van de toeren in de loop der jaren wat een motorblok nekt.
Het ligt ook wel aan de prijs.
Een 2liter uit 2001 met 210.000 op de klok zag ik zonder garantie al voor 5k staan.
Ook belangrijk is denk ik de geschiedenis van de auto. Heb je wat meer gegevens (wellicht op internet te koop, leeftijd etc).
Jur
ps alvast welkom hier!!!!!!!
Een 2liter uit 2001 met 210.000 op de klok zag ik zonder garantie al voor 5k staan.
Ook belangrijk is denk ik de geschiedenis van de auto. Heb je wat meer gegevens (wellicht op internet te koop, leeftijd etc).
Jur
ps alvast welkom hier!!!!!!!
Dank alvast voor de adviezen en het welkom !. Ik ben Alfa-liefhebber (rij nu in een 75 TS uit 1987) maar Lancia heb ik ook altijd mooi gevonden vooral de Delta. Maar bij mij leefde de gedachte dat een Lancia minder in kwaliteit is als een Alfa. Maar of dat zo is ?
Ik begrijp dat de motor vrij degelijk is. Maar ik kan me voorstellen dat hij meer te leiden heeft als er een turbo aanhangt. Zijn de turbo's nog betrouwbaar en is er een methode om snel vast te stellen of de turbo nog okee is ?
Het is de auto bij:
www.autocreusen.nl voor 7900 euro uit 1999, zie de site.
Groeten
Dagmar Stassen
Ik begrijp dat de motor vrij degelijk is. Maar ik kan me voorstellen dat hij meer te leiden heeft als er een turbo aanhangt. Zijn de turbo's nog betrouwbaar en is er een methode om snel vast te stellen of de turbo nog okee is ?
Het is de auto bij:
www.autocreusen.nl voor 7900 euro uit 1999, zie de site.
Groeten
Dagmar Stassen
Heb hem nét gezien. Mooi exemplaar. Qua techniek loopt de Lancia iets voor en kent ook wel haar kinderziektes.
Kijk voor de zekerheid nog even om je heen.
Zo heeft www.milano.nl ook weleens een fraai exemplaar. Altijd zonder garantie maar voor het prijsverschil kan je vaak heel wat lijden.
Voor meer Kappa-ervaringen moet je ook eens op http://www.prikpagina.nl/list.php?f=295 komen.
Als beheerder heet ik je daar van harte welkom.
Jur
Kijk voor de zekerheid nog even om je heen.
Zo heeft www.milano.nl ook weleens een fraai exemplaar. Altijd zonder garantie maar voor het prijsverschil kan je vaak heel wat lijden.
Voor meer Kappa-ervaringen moet je ook eens op http://www.prikpagina.nl/list.php?f=295 komen.
Als beheerder heet ik je daar van harte welkom.
Jur
Bedankt voor de adviezen. Staan zelfs Kappa's voor < 3000 euro (geen turbo).
groet
Dagmar
vanmiddag even kijken naar die zwarte !
groet
Dagmar
vanmiddag even kijken naar die zwarte !