Waar ik altijd al bang voor was met mijn (eerste) italiaan : electrisch probleem. Wie weet waar het volgende aan kan liggen!./
Geen achterlichten,remlichten,kentekenplaatverlichting,achterruitverwarming, mistlampen voor en achter,stadsverlichting. De ANWB heeft er na 1 meten uur de brui aan gegeven. Zekeringen zijn het zeker niet, die hebben we inmiddels in 4! verschillende zekeringdozen gevonden.
help!
electrische ellende
Re: electrische ellende
Mmmm inderdaad een heel vervelend probleem. Zeker wanneer de ANWB er niet meer uitkomt... Wat was de reden dat alles uitviel, wanneer was dat... wat waren de laatste handelingen....
Anders beginnen te meten bij de accu / dynamo en zo stapsgewijs naar de zekeringen toe meten.... Ergens neem ik aan dat dat al gedaan is. Zover ik weet staat hier op het forum ergens een link voor een electrisch schema. Mogelijk dat de massa voor alle verlichting via 1 punt loopt....
Hoop dat je er iets aan hebt en anders een dealer raadplegen. Die heeft er misschien 'ervaring' mee. Ik zou eerst bellen, vragen naar de garage en hen het probleem uitleggen.
Sterkte!
Anders beginnen te meten bij de accu / dynamo en zo stapsgewijs naar de zekeringen toe meten.... Ergens neem ik aan dat dat al gedaan is. Zover ik weet staat hier op het forum ergens een link voor een electrisch schema. Mogelijk dat de massa voor alle verlichting via 1 punt loopt....
Hoop dat je er iets aan hebt en anders een dealer raadplegen. Die heeft er misschien 'ervaring' mee. Ik zou eerst bellen, vragen naar de garage en hen het probleem uitleggen.
Sterkte!
Het is begonnen na het starten van de auto. Het display gaf meldingen als:
- taillight failure
- fuse problem
- connection problem
Eerst ben ik langs de fiat gegaan, die dachten dat het aan de schakelaar lag en probeerden iets door te verbinden en maakten sluiting. Daarna kreeg ik ook geen alarmen meer op het infosysteem. De sukkels!.
Ik begin steeds meer te denken dat er een draad naar de computer los is, of dat een deel van de computer defect is, want er staat spanning op de zekeringen, maar de relais van de achterruit, mistlampen etc schakelen kennelijk niet (stuurstroomcircuit)
Weet iemand die link naar de elektrische schema's?.
PS: een maand geleden is de gaspedaalsensor vervangen en dus is het dashboard daar los geweest, wellicht heeft het ene met het andere te maken.
- taillight failure
- fuse problem
- connection problem
Eerst ben ik langs de fiat gegaan, die dachten dat het aan de schakelaar lag en probeerden iets door te verbinden en maakten sluiting. Daarna kreeg ik ook geen alarmen meer op het infosysteem. De sukkels!.
Ik begin steeds meer te denken dat er een draad naar de computer los is, of dat een deel van de computer defect is, want er staat spanning op de zekeringen, maar de relais van de achterruit, mistlampen etc schakelen kennelijk niet (stuurstroomcircuit)
Weet iemand die link naar de elektrische schema's?.
PS: een maand geleden is de gaspedaalsensor vervangen en dus is het dashboard daar los geweest, wellicht heeft het ene met het andere te maken.
tussen de achterklep en de achterruit lopen de elekt kabels daar zitten de storing deze zyn dan gebroken
Beste Al,
Ik heb de schema's verplaatst naar:
http://kappa.lancia.name
Ze staan nu op de juiste site, er is eigenlijk nog geen site, maar ik denk dat ik er veel mensen mee blij maak door ze beschikbaar te stellen. De site komt nog wel.
Groetjes, Marc
Wit-gouden Sedan 2.4 Benzine 1995
Ik heb de schema's verplaatst naar:
http://kappa.lancia.name
Ze staan nu op de juiste site, er is eigenlijk nog geen site, maar ik denk dat ik er veel mensen mee blij maak door ze beschikbaar te stellen. De site komt nog wel.
Groetjes, Marc
Wit-gouden Sedan 2.4 Benzine 1995
Hoi gerrit,
Ik weet dat dat een zwak punt is, maar de achterruitverwarming gaat daar toch niet door?. En de mistlampen voor, stadslicht voor?. Er staat bv spanning op de achterruitzekering, maar het relais schakelt niet, het lampje gaat niet branden op het dashboard. En sinds die sukkels van fiat een sluiting gemaakt hebben krijg ik ook geen foutmeldingen meer door op het info center.
Maar ik ga het wel nazoeken
Ik weet dat dat een zwak punt is, maar de achterruitverwarming gaat daar toch niet door?. En de mistlampen voor, stadslicht voor?. Er staat bv spanning op de achterruitzekering, maar het relais schakelt niet, het lampje gaat niet branden op het dashboard. En sinds die sukkels van fiat een sluiting gemaakt hebben krijg ik ook geen foutmeldingen meer door op het info center.
Maar ik ga het wel nazoeken
Hallo,
Via dit forum ben ik in het bezit gekomen van een werkplaats cd.
Kan je het mailadres wel geven
Paul
Via dit forum ben ik in het bezit gekomen van een werkplaats cd.
Kan je het mailadres wel geven
Paul
als de fiat de sluiting heeft veroorzaakt dan lijkt het me dat hun het dan ook weer moeten gaan nakijken en oplossen of snap ik het niet goed?
Ja en dat hebben ze ook gedaan. Maar ik denk dat in dit soort gevallen het mazzel is dat je er naast staat op het moment dat ze sluiting maken. Anders rekenen ze gewoon een computer af. Het is nu opgelost met gebruikte onderdelen dus vallen de kosten mee.