verwarming SW 3.0 (1997) blijft koud
verwarming SW 3.0 (1997) blijft koud
Heb ik net de airco laten bijvullen en de thermostaat laten vervangen, doet de verwarming het nog niet (Reageert niet op temperatuur aanduidingen en ook niet op wel/niet airco aan). Zou moeten liggen aan "iets electrisch" volgens de airco mensen. Ik heb nog geen tijd om terug te gaan naar deze garage maar wat zou dit kunnen zijn?? Anton
Re: verwarming SW 3.0 (1997) blijft koud
vermoedelijk is je regelunit in je dash defect. die gaan nog al eens stuk. reageerd de aanjager en de andere functies nog wel?
aanjager doet het, airco lijkt het ook te doen, alleen de temperatuur blijft koud! Is dat veel werk zo een regelunit? Anton
als de rest werkt,lijkt het meer op de kachelkraan of een verstopte kachelradiateur.
check of je kachelhuis onder de dash warm wordt.als die koud blijft zit t probleem in de kraan of radiateur.
wel eerst je temp hoog instellen!
check of je kachelhuis onder de dash warm wordt.als die koud blijft zit t probleem in de kraan of radiateur.
wel eerst je temp hoog instellen!
Heb dit ook gehad met mijn kappa. Vraag is of je motor zelf wel mooi warm wordt of niet? Dat geeft aan hoe het echt zit..
Eddo
Eddo
Volgen mij zit er geen kraan in.
De warmte & koude lucht word geregelt
met een klep.Als deze vast zit op de koude stand
krijg je enkel koude lucht.
Gr Zolder
De warmte & koude lucht word geregelt
met een klep.Als deze vast zit op de koude stand
krijg je enkel koude lucht.
Gr Zolder
er zit altijd een kachelkraan in een auto,anders zou er heet koelwater doorde kachelradiateur stromen en het altijd warm zijn. regelkleppen zorgen er alleen voor dat de lucht naar bepaalde plekken wordt geleid.
Ben het er niet mee eens.
De lucht word of door de kachelr. geleid of door de verdamper.
Als de binnen temperatuur is bereikt gaat er luch door de verdamper en de kachel .
Hele oude auto werken met een kraan maar doordat de kraan vervuilt en veel
gevoeliger is voor storing werken ze met kleppen.
Zolder
De lucht word of door de kachelr. geleid of door de verdamper.
Als de binnen temperatuur is bereikt gaat er luch door de verdamper en de kachel .
Hele oude auto werken met een kraan maar doordat de kraan vervuilt en veel
gevoeliger is voor storing werken ze met kleppen.
Zolder
elke auto op de kever en andere luchtgekoelde auto's hebben binnen onder de dash een kachelradiateur die afsluitbaar is dmv een kraan. zelfs de duurste bmw 's hebben een electronisch geregelde kachelkraan.dit moet je zien als een klep tussen de slangen die door het schutbord naar binnen gaan.kijk maar eens goed.
groeten van roger (beroep 1e monteur lichte voertuigen)
groeten van roger (beroep 1e monteur lichte voertuigen)