800.000 km !!

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
vxbob

800.000 km !!

Unread post by vxbob »

Zojuist het verhaal gehoord van een Kappa Turbo Diesel die 800.000 km op de teller had staan !!
Motor was niet open geweest. Normaal onderhoud gehad.
Wel altijd lange afstanden gereden.
Vond dit toch wel héél veel !!
Nog forumbezoekers met straffe verhalen in die aard ?
erwin

Re: 800.000 km !!

Unread post by erwin »

Niet zo spectaculair als jouw verhaal, maar mijn vorige Kappa ('95er 2.0 op LPG) heb ik in 1997 gekocht met 160k op de teller en weggedaan in 2002 met bijna 400k op de teller. de motor was ook nog nooit open geweest, maar was wel op toen ik hem weg deed... Hij rijdt overigens nu nog steeds.
disaronno

Unread post by disaronno »

Twee verhalen, maar of ze straf genoeg zijn?
Mijn Thema 2.0 benzine uit 1989, kocht ik in 1991met 102.000 op de teller. Lekke koppakking meteen gerepareed en daarna probleemloos in drie jaar naar 200.000 gereden. Leek mij voldoende, dus auto verkocht aan een collega. Die was van plan rustig aan te doen, maar kreeg buitendienst functie. Dus Thema ingezet. Reed er in drie jaar nog eens 150.000 bij. Bij 350.000 voor een goede prijs ingeruild op een kappa. Lijkt mij niet slecht.

Sinds kort heb ik zelf een Kappa 2.0 automaat uit 1998. Vanwege volledig gedocumenteerde onderhoudshistorie, staat van de auto en de prijs, zonder garantie gekocht met KM stand 242.000. Ik ben benieuwd hoeveel er nog bij komt. Ik zal jullie op de hoogte proberen te houden van het wel en wee.
In ieder geval kan ik melden dat de alcantara bekleding (vaak snel sleets aan de zijkanten) bij deze auto nog "als nieuw" is. Het kan dus wel!
Jur

Unread post by Jur »

Een paar uitersten;
Een Thema 3.0V6 (1992) die ik van een familielid overnam met 250k reed totaal probleemloos naar 4 ton.
Eenmaal naar de sloop gebracht zag ik hem een jaar later in Oud Beijerland rijden.
Een 2.4 LX Kappa met 160 duizend heb ik na hééél vééél reparaties overgedaan aan een vriend (er stond toen een ton meer op). Die rijdt nu al een jaar probleemloos (gelukkig!).
Mijn huidige Kappa is bijna tien jaar oud en heeft bijna tien jaar in de garage gestaan (alleen voor Berlusconi mocht hij eruit). Over twee maandjes is hij écht tien en staat er 124 duizend op (uniek). Daar hoop ik dus nog héél lang in te rijden.
Jur
al

Unread post by al »

Mijn JTD uit 2000 gaat dat denk ik niet redden. Staat op 220 K nu is de gaspedaalsensor defect (je wilt echt niet weten wat dat gaat kosten). En gister voelde ik dat ie ff door de koppeling heen trok. Dus die is als volgende aan de beurt. Weet iemand wat dat geintje zal gaan kosten?.

Een vriend van me heeft een 2,4 coupe op lpi die heeft nu 360 K erop staan.
Rudy thema turbo LX

Unread post by Rudy thema turbo LX »

Mijn thema uit 93 heeft probleemloos 580.000 gelopen de auto was op zich op maar de motor niet.
Vorige week een integraal gezien met geloof het of niet 290.000 op de teller en ook nog nooit open geweest.

Dus de km stand zegt ook niet alles !
dennis

Unread post by dennis »

mijn kappa coupe staat op 370000 op lpi ook nog nooit open geweest alleen onderhoud wel pas nieuwe koppeling en diverse krukas pakkingen en stuurhoezen vernieuwd verder top dus op naar de 400000
Pieter

Unread post by Pieter »

Ik heb mijn eerste auto, een Autobianchi A112 gekocht met 70.000 op de klok. Ging weg bij 263.000. Ik kan me nu echt niet meer voorstellen dat ik zoveel jaar in zo'n klein autotje gereden heb. Was wel altijd erg leuk om met die auto op pad te gaan. Nu staat er een Integrale.

:-)
Rudy thema turbo LX

Unread post by Rudy thema turbo LX »

een Integrale met 310.000 op de klok !
Lancialover

Unread post by Lancialover »

Ik heb vorige week de 225.000 km gehaald met mijn Y10 Turbo. Nu zijn de koppelingsplaten echter wel op, maar verder is er nog niet veel aan de hand!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”