onregelmatig loop en overslaan WIE HELPT ??????

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
willem

onregelmatig loop en overslaan WIE HELPT ??????

Unread post by willem »

Hey mijn beste lancia vrienden de auto schijnt weer enige kuren te hebben

De afgelopen tijd liep die uitstekend met onder andere een nieuwe boardcomputer en nieuwe lambasonde en nieuwe luchtmassameter

Spontaan is die nu slecht gaan lopen stationair daarbij vertoont het blok overdreven licht schudden na de koude start

Regelmatig slaat die over op momenten dat die moet trekken, soms ook gewoon bij constante toerentallen Het overslaan gebeurd alleen op gas maar das moeilijker te ontbranden als benzine en de onregelmatige loop vindt plaats op benzine dus de oorzaak lijkt in ieder geval geen verband te houden met het gas

Voor dat ik het vergeet als die warm is en je trapt snel het gas in dan trap je hem een moment dood en dan pas pakt die op, zowel op gas als op benzine

Auto voorzien van nieuwe bougies en luchtklep doorgeblazen en carterontluchting gecleaned maar das was eigenlijk niets vuil aan

Na paar honderd kilometers de nieuwe bougies gecontroleerd, geen verschillen in de verbranding tussen de verschillende cilinders

Enige idee, misschien kunnen we er over brainstormen

Oh voordat ik het vergeet, de auto heeft welliswaar een 3 ton gedraaid maar het blok ongeveer de helft en als gezegd de problemen kwamen spontaan en begonnen met na lange ritten dat die nauwelijks gas oppakte en het leek of die op minder cilinders draaide dan

In het algemeen kan gesteld worden dat de klachten verergeren na een lange rit en warm worden
Rudy

Re: onregelmatig loop en overslaan WIE HELPT ??????

Unread post by Rudy »

Veel mensen denken inderdaad aan bougies. Maar dat wat dacht je van bougiekabels, als deze slecht zijn heben ze niet meer de goede weerstand en dan vooral bij regenachtig weer. En dus ook het tijdelijk wegvallen van een cilinder.
Heb je toevallig je motor schoon gespoten ??
Rudy
willem

Unread post by willem »

Nee hoor niks motor schoon gemaakt en er zijn geen kabels alleen units met geintegreerde bobine en kabel aan een stuk met een laag spannings gedeelte en ja die zijn als test per stuk uitgewisseld en dat maakte niks uit

In ieder geval bedankt voor het meedenken, misschien heb je nog andere ideeen ?
Zolder

Unread post by Zolder »

Hoi

In de gasdichte kast op de tank zit een filter.
Deze kan je vernieuwen maar ook schoonspuiten
met lucht.Denk dat dat het is.Gr.Zolder
willem

Unread post by willem »

Kijk hij heeft ook overslaan en smoren op gas dus problemen in de brandstof toevoer kunnen uitgesloten worden

Mischien nog andere ideeen ?
Percy

Unread post by Percy »

Hoi Willem,

ik had een ijdje geleden ook zo'n probleem. Mijn bougies waren ook nieuw maar ik kwam erachter dat er de verkeerde inzaten. Fout van het bedrijf waar ik ze had gehaald. Het waren bougies met de verkeerde warmtegraad. Ik had ze in het voorjaar erin gezet maar vond dat hij al weleens slecht liep als de motor goed warm was, en met de hitte van een maandje geleden liep hij echt slecht. Nieuwe (goede) bougies erin en opgelost. Het zal bij jou wel niet het geval zijn maar je weet maar nooit.

succes,

gr. Percy
willem

Unread post by willem »

Heb nieuwe bougies gezet van zelfde warmtegraad waar die het voorheen altijd mee deed en je raad het al het maakt niks uit, ben nu spruitstuk loshalen misschien valse lucht ?
Zolder

Unread post by Zolder »

Hoi

Ik heb het ook over het GAS!!
De pomp in je tank pompt het op
maar als er weerstand vanaf je filter
ontstaat dan krijg je van die problemen(gas te kort op je
injectors) inhouden en stotteren.
Je heb toch een lpi?
Anders zit ik er naast. Gr.Zolder
luc

Unread post by luc »

vraagje als hij onregelmatig draait heeft hij dan een lage stroomspanning ?

gr luc
willem

Unread post by willem »

Overdreven veel spanning heeft die niet maar hij trekt dan toch wel rond de 12.5 volt stationair
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”