2.4 of 3.0?
2.4 of 3.0?
Beste Kappa-liefhebbers,
Ik overweeg de aanschaf van een K Coupé maar twijfel over de motorisering. Sommigen zweren bij de 2.4 en vinden de 3.0 met automaat minder prettig, maar ik heb meerdere Alfa's 164 3.0 V6 gehad en vond de V6 altijd een heerlijke motor. Het zou me dan ook verbazen als het in de Kappa een minder fijn blok is. Met de Lancia 2.4 heb ik geen ervaring. Heeft iemand van jullie heen uitgesproken mening over deze kwestie?
De 2.4 lijkt overigens wel gunstiger qua aanschafprijs. Ook wat betreft onderhoud?
Met benieuwde groet,
Robbert
Ik overweeg de aanschaf van een K Coupé maar twijfel over de motorisering. Sommigen zweren bij de 2.4 en vinden de 3.0 met automaat minder prettig, maar ik heb meerdere Alfa's 164 3.0 V6 gehad en vond de V6 altijd een heerlijke motor. Het zou me dan ook verbazen als het in de Kappa een minder fijn blok is. Met de Lancia 2.4 heb ik geen ervaring. Heeft iemand van jullie heen uitgesproken mening over deze kwestie?
De 2.4 lijkt overigens wel gunstiger qua aanschafprijs. Ook wat betreft onderhoud?
Met benieuwde groet,
Robbert
3.0!!!!!
Een paar maanden geleden mijn 2.4 ingeruild voor een 3.0
De specificaties van de 2.4 zijn schromelijk overdreven. Dit wordt alom onderkend. De 3L daarentegen presteert geweldig. De rust die van (dezelfde motor als de Alfa) uitgaat is klasse.
Mijn keuze zou de 3L zijn. Ook de meerprijs is het waard.
Suc6
De specificaties van de 2.4 zijn schromelijk overdreven. Dit wordt alom onderkend. De 3L daarentegen presteert geweldig. De rust die van (dezelfde motor als de Alfa) uitgaat is klasse.
Mijn keuze zou de 3L zijn. Ook de meerprijs is het waard.
Suc6
Re: 3.0!!!!!
Ja ik heb zoon 3.0 V6 automaat een fantastiese motor en een geweldige bak. En wat een vermogen. De 2.4 ja dat is er net tussenin het komt niet tekort maar het heeft ook niks over wat moet ik er van zeggen ???
Rudy
Rudy
Niets ten nadele van de 2.4 hoor, maar als je de keuze hebt zou ik toch echt gaan voor de 3.0 automaat.
Duidelijk de 3.0 dus. Ik zie K Coupé's 2.4 te koop staan vanaf ongeveer 7500 euro, de 3.0 begint rond de 10.000. Ik vraag me af in hoeverre deze prijzen de komende tijd nog gaan dalen. Grote Italianen schrijven doorgaans flink af, maar aan de andere kant is zo'n Kappa zeldzaam en dus waardevaster. Lastig...
geachte,
heb zelf bijna 2 jaar een 2,4 coupé en die rijdt volgens mij fantatisch, heb dus geen ervaring met een 3 liter maar dat zal wel nog beter rijden maar aangezien de autobelasting in Belgie voor zo'n vermogen nogal duur is..........
heb lang getwijfeld over een 2 l turbo, maar een 4 cylinder met zoveel PK ????? ik weet niet
het blijft een extravagante klassewagen.....of het nu een 2 of een 3 liter is !!!
heb zelf bijna 2 jaar een 2,4 coupé en die rijdt volgens mij fantatisch, heb dus geen ervaring met een 3 liter maar dat zal wel nog beter rijden maar aangezien de autobelasting in Belgie voor zo'n vermogen nogal duur is..........
heb lang getwijfeld over een 2 l turbo, maar een 4 cylinder met zoveel PK ????? ik weet niet
het blijft een extravagante klassewagen.....of het nu een 2 of een 3 liter is !!!
ik heb de 2 liter turbo (5 cilinder) 
en die rijdt niet alleen zalig maar ook nog eens een pak zuiniger dan de 3 liter
en heeft een kleinere draaicirkel
alleen het motorgeluid kan natuurlijk niet tippen aan een 6 cilinder,
alhoewel het rauwe van de 5 cilinder ook wel iets heeft
grtz

en die rijdt niet alleen zalig maar ook nog eens een pak zuiniger dan de 3 liter
en heeft een kleinere draaicirkel
alleen het motorgeluid kan natuurlijk niet tippen aan een 6 cilinder,
alhoewel het rauwe van de 5 cilinder ook wel iets heeft
grtz
Ik heb ook naar een 3.0 gekeken maar wilde toch liever zelf kunnen schakelen. Ik rijd dus inmiddels (sinds nov 2004) in een kC 2.4 en vind 't een hele lekkere motor - vooral wat hoger in de toeren klinkt ie prachtig. 175pk is genoeg vermogen voor eend grand turisimo ('t is een wagen voor lange afstanden, niet om in de stad mee te scheuren). Verbruik en belasting (belgië!) vallen bovendien gunstiger uit - maar in Nederland is de 3.O misschien de beste keuze..
PS : Als iemand (in België) geïnteresseerd is verkoop ik 'm misschien - heb geen haast maar ga op termijn toch moeten uitkijken naar iets met meer deuren.
De auto is zwart metaal en heeft zwart leder (geen PF maar wel als nieuw) - de auto is in hele mooie staat, heeft 140km. Onlangs is de centrale deurvergrendeling vervangen en alles functioneert nu perfect (ramen, elektrstrische stoelversnelling, airco, ..).
PS : Als iemand (in België) geïnteresseerd is verkoop ik 'm misschien - heb geen haast maar ga op termijn toch moeten uitkijken naar iets met meer deuren.
De auto is zwart metaal en heeft zwart leder (geen PF maar wel als nieuw) - de auto is in hele mooie staat, heeft 140km. Onlangs is de centrale deurvergrendeling vervangen en alles functioneert nu perfect (ramen, elektrstrische stoelversnelling, airco, ..).