Uitlaat?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Maarten

Uitlaat?

Unread post by Maarten »

Hoi,

Mijn 2.4 liter 1996 Kappa heeft een lekke uitlaat. De schade zit bij de middendemper, eigenlijk bij de koppeling van kat en middendemper... de flens, of hoe zo'n ding ook heet.
Is dit dicht te lassen? Heeft iemand hier ervaring mee, of ideeen voor een adres van iemand die dit kan?

De reactie van kwikfitt was dat waarschijnlijk ook gelijk de einddemper gedaan moet, omdat die ook wel lek zal gaan als de middendemper eruit gehaald wordt... Geld verdienen of realistisch?

Alvast bedankt!

Gr,
Maarten
luc

Re: Uitlaat?

Unread post by luc »

zwak verhaal als je lekkage hebt op de koppeling zou ik zeggen even los maken en de masieve tussen ring schoonmaken en de flensen en terug monteren.

gr luc
Maarten

Unread post by Maarten »

Bedankt voor je reactie,
ik denk eigenlijk de lekkage dus tussen flens en pijp van middendemper zit. Zeg maar op de vouw tussen flens-schijf en pijp.
Jur

Unread post by Jur »

Een middendemper is makkelijk los te vervangen. Kost rond de 200 bij elke materialenzaak (kunnen ze eenvoudig bestellen).
Complete uitlaten staan ook heel vaak op ebay. Ook aantrekkelijk (lees; erg goedkoop).
Harry

Unread post by Harry »

Mijn ervaringen met Kwik-fit zijn dat ze in de regel zo veel als mogelijk willen vervangen.
Enkel de middendemper vereist sleutelwerk en dat kan zo'n kind in een overall niet zo goed. Die snijd liever met de snijbrander de uitlaat eraf en verkoopt je graag een nieuwe..... niet intrappen dus.

Mzzl Harry
Paul

Unread post by Paul »

Als ik jouw was zou ik eens eerst doen wat Luc zegt.

Groet........Paul
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”