Advies gevraagd over poetsen

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Marcel

Advies gevraagd over poetsen

Unread post by Marcel »

Hallo allemaal,

De buren hebben het huis laten schilderen door een kennis van hen.
Die #$%#@#@&^%%^Saluti!^%^* heeft alleen de schuurdeur op schagen staan rollen naast mijn auto.
Fijn, heel fijn..... nu zit de rechter zijkant en een gedeelte van de motorkap dus vol met witte spikkels.

Dez spikkels zitten redelijk vast maar zijn wel te verwijderen met de nagel. Gezien de vele spikkels en de nagels natuurlijk ook krasjes achterlaten zie ik dat niet zitten.

De Kappa (groen metallic en dus blanke laklaag) zal gecleanerd moeten worden denk ik en daarna in de wax worden gezet. Ik heb al geopperd de Kappa op kosten van die 'schilder' naar een poetsbedrijf te brengen maar die #^$$$&$*&%##@# ziet dat niet zitten en wil het zelf gaan doen.

Enfin, wie kan mij advies geven (anders dan die schilder met z'n .... in een pot verf duwen) qua poetsmiddelen?
Dylan

Re: Advies gevraagd over poetsen

Unread post by Dylan »

Hi Marcel, ik wil me er natuurlijk niet mee bemoeien, maar dit is toch gewoon een verzekeringskwestie voor die schilder? Hij heeft je gewoon schade berokkend....
marc

Re: Advies gevraagd over poetsen

Unread post by marc »

isopropanol.
Marcel

: (

Unread post by Marcel »

Tja als het inderdaad een wildvreemde was geweest had ik het op die manier geregeld.
Die 'schilder' betreft alleen de schoonpa van mijn overbuurtjes.

Ik wilde dus niet het onderste uit de kan halen als je begrijpt wat ik bedoel. Stom, kan ik misschien beter wel doen.

Maar goed kreeg de tip van een kennis om het eens met dieselolie te gaan proberen. Het schijnt dat je daar namelijk het wit van de wegenmarkering wel van je lak af kan halen.

Ik probeer dat dus eerst even op een 'niet in het zicht' plekje.

By the way hetgeen dat Marc mailde is dat een merk of een afkorting? ; )
marc

Re: : (

Unread post by marc »

Dat goedje noemt gewoonweg zo,te verkrijgen bij de drogist.
Marcel

Re: : (

Unread post by Marcel »

Oké.... en daar verwijder je alleen de spetters mee of ............ Ik ga eerst even de dieselolie proberen (op een plekje dat niet in het zicht zi uiteraard) en daarna 'jouw' goedje....

Bedankt voor de tip!
Marcel

: (

Unread post by Marcel »

Nou dieselolie werkt dus niet.

Heb nogmaals geopperd om 'het' door een bedrijf te laten doen en het via de verzekering te laten regelen.
De betreffende 'schilder' gaat het bij zijn verzekering informeren en ik krijg voor het weekend bericht.

In 1e instantie had ik iets van "Ach komt wel goed, maar ik ga me nu wel wat irriteren...."

Enfin, afwachten dus.

Saluti!
Marcel

Tip voor mocht het 1 van jullie overkomen

Unread post by Marcel »

Toch de stoute schoenen aangetrokken en mijn rechtsbijstand-verzekering gebeld.
Blijkt dus dat je in een dergelijk geval NIET accoord moet gaan met het zelf (laten) rommelen aan je auto.
Als je daarmee accoord gaat en er ontstaat daardoor schade, ben je zelf (gedeeltelijk) aansprakelijk omdat je accoord ben gegaan met dit 'rommelen' en dus de eventuele gevolgen daarvan.

In een dergelijke situatie heb je als benadeelde recht op het feit dat de veroorzaker een expert inschakelt, in mijn geval dus een schadeherstelbedrijf danwel een poetsbedrijf.

In mijn geval ben ik dus nog op tijd en mogelijk dat 1 van jullie hier iets aan heeft, mogen jullie (helaas) in een dergelijk geval belanden.
Mocht ik er achter komen hoe men het spul van de Kappa heeft afgekregen, zal ik dat hier wel laten weten.

Saluti!
Paul

Re: Tip voor mocht het 1 van jullie overkomen

Unread post by Paul »

Marcel,

Harstikke goed dat je dit even deelt.
Dylan

Re: Tip voor mocht het 1 van jullie overkomen

Unread post by Dylan »

Hi Marcel,

Ik kan me voostellen dat je het l*llig vindt om de kennis van je overburen een aanspraak opz'n verzekering te laten doen, maar ik denk wel dat het de enige manier is om zo'n respectloze kappa-bevuiler aan te pakken :-) Laat ff weten of het gelukt is om bella weer mooi schoon te krijgen..

Succes!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”