Temperatuur koelwater

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Dylan

Temperatuur koelwater

Unread post by Dylan »

De temperatuur van het koelwater in mijn Kappa (2.4 TDS) wordt bij lange ritten nooit hoger dan 70 graden. In een lange file wil de temperatuur wel eens oplopen naar 90 graden, maar zodra ik weer kan doorrijden valt-ie al snel terug naar 70 graden.

Bij mijn vorige Kappa (benzine) was de temperatuur altijd zo'n graad of 90, hetgeen volgens mij goed is.

De temp. meter in het dashboard heb ik enige tijd geleden al vervangen, dit maakt niets uit.

Kan dit het bekende thermostaatprobleem zijn of hebben jullie andere ervaringen?

Groet,

Dylan
Jacques

Re: Temperatuur koelwater

Unread post by Jacques »

Ik denk thermostaatproblemen. Ik heb laats hetzelfde gehad. Toen bleek de thermostaat stuk. Ik heb er een nieuwe van Euro 19,-- ingezet en alles functioneert weer naar behoren. De temperatuur gaat nu weer omhoog.

groet jacques
Jur

Unread post by Jur »

Als de verwarming wél gewoon warm wordt, zou ik me geen zorgen maken.
Als dit echter uitblijft is het wat Jacques al aangaf; de thermostaat.
Dylan

Unread post by Dylan »

De kachel werkt wel. maar wordt in de ´high´-stand niet superwarm.... Ik weet van mijn vorige Kappa dat High ook echt High was.....

Geven jullie Kappa's een temp van 90 graden aan?
Jur

Unread post by Jur »

Ja, maar wél na een nieuwe thermostaat. (-: Daarvoor werd hij niet warm, vooral als het vroor, was het binnen ook minus zoveel.
Percy

Unread post by Percy »

Bij mij wordt hij ook nooit warmer dan 70 graden. Ik dacht dat dit normaal was maar mijn monteur zei pas dat de termostaat vervangen moet worden omdat dit net klopt. Dit ga ik dan ook maar doen als ik jullie verhalen lees.

gr.Percy
Dylan

Unread post by Dylan »

Ik ga de thermostaat deze week vervangen, ik ben benieuwd..... Bedankt voor de reactes.
Dik

Unread post by Dik »

Jacques 19 euro voor een thermostaat, waar heb je die gekocht?

Dik
Jacques

Unread post by Jacques »

Ik heb de thermostaat gekocht bij Rijsbergen automaterialen in Katwijk ZH. Ze zitten op het industrieterrein 't Heen in Katwijk.
Dik Verduijn

Unread post by Dik Verduijn »

Was het moeilijk om de thermostaat te installeren? Zou je kunnen vertellen wat je hebt gedaan?

Dik
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”