Condens

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Marcel

Condens

Unread post by Marcel »

Hallo allemaal,

Even een vraagje. Sinds enige tijd gebeurt het dat mijn auto van binnen helemaal beslagen is wanneer ik 's-ochtends bij mijn auto kom. Dit is zeer wisselend, de ene keer wel, de andere keer niet.

Ik rij ongeveer 1x per week met de airco aan juist omdat ik gehoord heb en de ervaring heb dat je zo het vocht kwijt raakt maar helaas geen resultaat. Airco doet het wel, de ramen worden schoon maar 1 of 2 dagen later....... Zover ik na kan gaan lekt de auto niet. Ook omdat de auto ook wel eens beslagen is wanneer het niet geregend heeft.

Ik heb ooit iets gehoord over de pollenfilter en condens..... Kan dat de reden zijn?
Ik ga in eerste instantie voor de zekerheid de deurrubbers inspuiten met silleconenspray.
Hiernaast zal ik eens nagaan of het water dat via de raamrubbers/onder van de portieren wel weg kan via de onderkant. Van mijn Alfa's weet ik dat daar openingentjes zitten.

Heeft iemand nog andere tips?

Groetjes
luc

Re: Condens

Unread post by luc »

waarschijnlijk de aicofilter onder de motorkap in het midden van het schutbord zit verstopy.

zou eerst daar eens zoeken groet luc
Marcel

Unread post by Marcel »

Hoi,
Bedankt voor de info. Zal dat eens controleren. Het vreemde is alleen dat het ook het geval is wanneer ik de auto heb weggezet met de airco uit en de internecirculatie aangezet voordat ik de motor uitzette. Ook dat schijnt helemaal niets uit te maken. Enfin, zal je raad in ieder geval opvolgen.
Groetjes
Percy

Unread post by Percy »

Hoi,

bij mij precies hetzelfde verhaal! Mijn aircofilter heb ik pas vervangen dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik alles gecontroleerd op vocht. Ook de kofferbak. Maar alles was droog.

Percy
Jur

Unread post by Jur »

Bij mij was het ook. Op Ebay een pollenfilter gekocht (inzetten supermakkelijk) en het probleem was he-le-maal weg.
Jur
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... eName=WDVW
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”