deurvergendeling kappa coupe

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
M. van Pul

deurvergendeling kappa coupe

Unread post by M. van Pul »

Beste Lancia-liefhebbers,

Ik heb sinds kort een Lancia Kappa Coupe ('9.98, 2.4). De deurvergendeling werkt niet goed : als ik de deur sluit en het alarm in werking stel (niet met de knop in de sleutel maar met een zendertje die los aan de sleutel hangt), dan gaat het slot dicht, open, dicht en weer open (in twee tellen, wat al een prestatie op zich is).

Zijn problemen als deze moeilijk op te sporen/ op te lossen of ga ik (of mijn garage) dit snel kunnen oplossen ? Wie heeft advies ?

Met vr. gr.
MVP
laj

Re: deurvergendeling kappa coupe

Unread post by laj »

klinkt als slecht contact, in het slot zit namelijk de elektronica voor de binnenverlichting en ook voor de verdere alarm aansturing, zou kunnen dat je alarm te kort of te gevoelig afgesteld is dus dat deze al inwerking treed en je binnenverlichting nog door de tijd relais nog niet uit is krijgt dus weer signaal dan dat de deur nog open is. denk dat je eerst best alarm bekijkt en dan pas moet denken aan oorzaak zelf het slot niet goed dicht. slot kost in de 2e hands handel toch gauw tussen de 60 a 80 euro gr luc
Jur

Unread post by Jur »

Als één van de deuren niet snel genoeg sluit (vuil) heb je hetzelfde euvel. Loop de sloten eens goed na met wat olie....
problemo uno

Unread post by problemo uno »

Accu kabels los maken tegen elkaar houden . (simpel resetten).
nog niet verholpen dan met je sleutel de linker portier op slot doen en als hij dan weer open gaat weet je dat het rechterportier slot kapot is en vice versa. dus doe je rechts met de sleutel op slot en alles blijft dicht dan is het bij deze kapoet probeer maar ff.
succes
M. van Pul

Vriendelijk dank, ik ga er dit weekend naar kunnen kijken en jullie laten weten wat de oplossing was.
M. van Pul

In de tussentijd heb ik de wagen een paar dagen niet gebruikt - interieurverlichting per ongeluk laten aanstaan, met als gevolg een lege accu. Vannochtend met kabels weer tot leven gebracht - en : (!) de deurvergrendeling doet 't (voorlopig ?) weer. De electronica van de binnenverlichting (zoals Laj suggereerde) zal mij dus parten hebben gespeeld.

Dank.
PS : Zijn er in Belgie K Coupe rijders die wel eens samen aan een rally deelnemen/ uitzetten ?
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”