melding op display

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Jacques

melding op display

Unread post by Jacques »

Op mijn display van mijn Kappa sw 1997 krjg ik de laatste tijd de melding "engine control system failure"
Heeft iemand enig idee wat dat betekent en wat ik daaraan kan doen?
laj

Re: melding op display

Unread post by laj »

kan zijn dat de lamba sonde kapot is.
Marcel

Unread post by Marcel »

Kijk even verder op dit forum.
Heb al een paar keer dit onderwerp voorbij zien komen, vandaar.

Suc6
Jur

Unread post by Jur »

Meestal duurt dit maar even. Als een van de weinigen heeft Lancia een sensor op de werking van de Lambda-sonde zitten. Bij alle auto's schakelt deze weleens uit (hoort niet) maar is niets om je zorgen over te maken
Dylan

Unread post by Dylan »

Hoi Jacques,

Is het een Diesel of Benzine-versie?

Bij een Diesel gaat dit meestal om een verkeerde afstelling van de brandstofpomp. Bij een benzine-versie doet een flesje reiniger soms wonderen. Controleer ook of je nergens scheuren in slangen hebt zitten, vooral luchtinlaat.

Succes,

Dylan
Percy

Unread post by Percy »

Hoi ,
had dit probleem ook. Bij dealer zeiden ze dat het met mijn injectie te maken had. Dit kostte 50 euro voor injectiereiniger en resetten van de computer. Ik reed weg bij de dealer en storing was er nog steeds!!
Kwam er na een tijdje achter dat er een scheur in mijn luchtfilterslang zat. Heb van dat bison power tape eromheen gedaan en storing is weg!
Misschien zit er bij jou ook een scheur ofzo in.

succes,

gr. Percy
Mervijn

Unread post by Mervijn »

Beste Dylan,

Heeft een TDS geen electronische diesel pomp die niet af te stellen is? ff tussen door hoor????

Mvg Mervijn
Dylan

Unread post by Dylan »

Dat laat de Lancia-dealer je graag geloven ja..... De brandstofpomp wordt afgesteld a.d.h. de distr. afstelling. Als de brandstofpomp na een distr. wissel problemen geeft, ben je er haast 100% zeker van de dealer z'n werk weer 'ns niet goed gedaan heeft......

Sorry voor mijn sarcastische toon richting de Lancia-dealer, maar na drie jaar ervaring met vier verschillende dealers kan ik helaas niet anders....
Jacques

Unread post by Jacques »

Beste Dylan,
Ik heb gisteren een flesje injectie reiniger van Wynn's gekocht en er in gedaan. Prompt aan het
eind van vanmiddag weer die melding 'engine control system failure". Ik zal de slangen maar eens nakijken.
Dylan

Unread post by Dylan »

Beste Jacques, ik begreep van Percy ook dat het niet echt een oplossing biedt... Ik heb wel eens gelezen dat het helpt... Maar heb je een diesel- of benzine-Kappa?

Groet,

Dylan
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”