Ambassade-auto

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Jur

Ambassade-auto

Unread post by Jur »

Zoals reeds voorzichtig eerder aangekondigd heb ik iets bjzonders op de kop getikt.
De 3.0 V6 Lancia Kappa van de Italiaanse ambassade krijgt binnenkort een nieuwe eigenaar
Door stom toeval tegenaan gelopen en nu heb ik de eerste optie.
Twee vlaggetjes voorop, lederen bekleding (en eigenlijk alle te bedenken opties) en zilvergrijs van kleur. Perfect onderhouden , weinig kilometers en altijd geknuffeld door haar chauffeur die binnenkort een Thesis mag gaan besturen.
Op zich ook een dillemma (hij is een jaar ouder dan mijn Kappa en die is perfect) maar zo'n bijzonderheid wilde ik niet laten lopen.
Het nadeel is dat er nog 3000 eurie BPM op moet worden afgedragen (heeft CD-kenteken) maar dan heb je ook wat.
Het vervelende is dat ik mijn eigen Kappa moet verkopen (mijn vrouw wil haar Kia houden) en wat moet je nou vragen voor een 2.4LX uit 1997?
Hij is perfect en na alle revisies en reparaties (wielophanging, Airco, distributieriem) weer zo goed als nieuw. Maarre....die 230.000km gaan het lastig maken denk ik.
Iemand enig idee van recente aan- of verkopen (of interesse) dan hoor ik het graag.
Jur
mervijn

Re: Ambassade-auto

Unread post by mervijn »

Beste Jur,

Graag zouden wij als liefhebbers toch wel een foto zien van dit unieke exemplaar, mocht je er eentje hebben waar kunnen wij deze bekijken??

Met vriendelijke groet,

Mervijn
Marcel

Foto foto foto foto !!!!!

Unread post by Marcel »

Ik sluit mij geheel bij Mervijn aan...
Mocht je tzt een foto van de Kappa kunnen maken (Liefst natuurlijk met de ambassadeur of de betreffende chauffeur) graag!!!

By the way, ander vraagje. Had je je dealer nog gevraagd of zij hem naar die aircoboer in Leiderdorp (aan de Zijldijk) hadden gebracht?

Dit nav je ervaringen op een forum elders???? Ik moet namelijk nog terug voor controle en voor ze mij wat ín mijn haar smeren'.........

Groetjesssssssssssssssssssss
Jur

Re: Foto foto foto foto !!!!!

Unread post by Jur »

Nee, helaas heb ik hem niet meer gesproken (ook heb ik de rekening nog niet gekregen ;) ) beetje lastig aandringen dan he?
Vwb de foto moet ik eerlijk bekennen dat ik voorlopig op de woorden van de relatie ben afgegaan. Het schijnt ietwat lastig te zijn om even de garage van de Ambassade binnen te lopen met een cameraatje in je hand (zou weleens mijn laatste actie kunnen zijn).

Vwb de airco heb ik begrepen dat er twee slangen waren waarvan één lek. De aircoboer heeft een nieuwe besteld en een van zijn werkplaatsmedewerkers heeft de verkeerde (intacte) slang eraf gehaald en vervangen. Toen daarna de boel onder druk ging gebeurde er vanalles behalve koude lucht. Omdat het echter volledig opnieuw is uitgevoerd zou ik me geen zorgen maken. Wél even testen voor je wegrijdt denk ik zo...
Jur
ps welk andere forum ;)
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”