storing

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Percy

storing

Unread post by Percy »

Weet iemand wat dit inhoudt op de boardcomputer: Motor steueranlage defekt.
soms is het ook ineens weg.

alvast bedankt,

Percy
Dylan

Re: storing

Unread post by Dylan »

Hi, ik ben ook erg benieuwd, want sinds een maand krijg ik deze melding constant. Soms is-ie even weg, om daarna weer snel terug te komen.
Jur

Unread post by Jur »

Engine Control System Failure
Dat is hetzelfde, maar betekend dat je Lambda sonde even niet werkt.
Maakt voor de auto NIETS uit, alleen met de APK moet het even niet gebeuren omdat de uitstoot iets viezer is.
No probs dus.
Jur
Percy

Unread post by Percy »

Dank je,

Heb voor a.s. vrijdag een afspraak gemaakt bij de lancia dealer om het door te meten.
Kunnen ze hem gewoon resetten of zal er een grote reparatie aan te pas komen?

gr. Percy
Jur

Unread post by Jur »

Ben wel benieuwd of het te verhelpen was en zo ja, tegen hoeveel Eurie. Mij was verteld dat het niets uitmaakte en dat het oplossen meer ellende gaf dan de melding zelf......
Percy

Unread post by Percy »

Ben bij de dealer geweest voor 48 euro maar heeft niets geholpen. Ze hebben hem aan de computer gehangen en daar kwam uit dat het met de injectie te maken heeft. Het kan een vuil stekkertje zijn of zoiets. Ze hebben injectiereiniger in mijn tank gegooid en de computer gewist. Maar toen ik wegreed kreeg ik meteen weer een melding! Ik belde ze kwaad op maar ze zeiden dat ik 500 km moet rijden eer die reiniger zijn werk doet. Het kan ook geen kwaad. Ik zei nog dat ik via het forum heb gehoord dat het met de Lambda sonde te maken had maar hij zei dat dit niet zo is.
Meestal komt de storing als ik start en als ik op de grote weg rijd gaat hij uit.

Percy
Dylan

Unread post by Dylan »

Hi Percy, dit is exact het probleem dat ik heb... Sinds mijn Kappa voor een kopvervanging bij de deale is geweest, geeft ie dit 'probleem'. Ook mijn dealer (Rijnstad Fiat/Lancia Woerden) gaf aan dat dit een onschuldige melding is die vanuit het injectiesysteem komt. Zou absoluut geen probleem zijn, behalve de toch wel vervelende melding op het scherm.

Ik zal het ook eens proberen met injectiereiniger... Volgende week gaat de Kappa terug naar de dealer om het probleem op te lossen. Het was immers niet voor deze revisie. Ik hou je op de hoogte.

Dylan
Percy

Unread post by Percy »

Hoi Dylan,

ik ben benieuwd of ze het kunnen vinden. Blijft de storing altijd branden of gaat hij na een tijdje rijden ook uit? Het is inderdaad erg irritant ook al kan het geen kwaad. Ik zie toch dat check-lampje elke keer branden.

gr. Percy
Dylan

Unread post by Dylan »

Hoi Percy,

Bij mij verschijnt de melding meestal binnen 20 seconden na het starten, gaat weer weg en komt dan vrij onregelmatig weer terug. Op de snelweg geeft ie de melding meestal niet, voornamelijk in de stad. Inderdaad erg irritant...

Dylan
Marcel

Unread post by Marcel »

Mmmmm,

Heb zelf niet veel verstand van electronica.
Ik weet dat julie aan "beste stuurlui aan wal" helemaal geen behoefte hebben.
Ik las echter dit onderwerp door en wilde toch reageren.
Als hij het op de snelweg gewoon doet en in de stad niet...... kan het dan niet iets te maken hebben met de verbranding van de brandstof..........????

Op de snelweg is deze natuurlijk nagenoeg continue maar in de stad.........

Misschien is het wat voor jullie om overeenkomsten te zoeken in de momenten dat het probleem zich voordoet. Mochten jullie dat al niet gedaan hebben.

- Na even stationair draaien (bij bijvoorbeeld verkeerslicht)?
- Bij het optrekken bij een verkeerslicht
- gas loslaten enz enz.

Hopelijk brengt dit wat meer duidelijkheid........

Sterkte!!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”