Hallo,ik heb zelf ook een lancia y 10 met 1,1 motor en deze stopt er ook regelmatig mee,als ik het gas loslaat om af te remmen voor het stoplicht.Als ik hem hoog in de toeren houdt dan gaat het wel maar dit is natuurlijk geen rijden zo.
Hij start wel maar springt niet aan,bij de garage vertelde men mij dat ik de stekkerverbindingen moest inspuiten met contactspray,wat ik dus gedaan heb maar ook dit hielp niet.
Bij de garage hebben ze er een nieuw ontstekingsmechanisme in gezet,maar helaas.
Is er iemand die mij kan vertellen wat ik hier aan kan doen?
Slecht stationair lopend en afslaande y 10
Re: Slecht stationair lopend en afslaande y 10
Dergelijk probleem heb ik ook gehad.
Dacht eerst dat de electromotor voor de regeling van het stationaire mengsel met ingebouwde microschakelaar voor het herkennen van een afgesloten gasklep was.
Na vervanging bleef het probleem aanhouden.
Vervolgens bleef de Y regelmatig afslaan en was hij niet meer aan te krijgen.
Toen uiteindelijk de motor weer eens draaide en ik de motorklep dicht liet vallen stopte hij er weer mee.
Ik moest dus toch ergens wat kunnen vinden in de vorm van een los contact of iets dergelijks.
Ik stuitte toen op de 2 relais die op de rechterveerpoot zijn geplaatst . Daar zitten ook 2 rode zekeringen bij. De ene is het voedingsrelais van het SPIsysteem (singlepoint Injection), de andere is het voedingsrelais van de electrische brandstofpomp.
Waarschijnlijk is het relais van de SPI nu ingebrand en gaat dus deze problemen geven. Ik heb er 2 nieuwe ingedaan en het probleem is over.
Waar de Y ook erg gevoelig voor is, dat is als de bougies lang niet vernieuwd zijn. Dan krijg je eveneens dergelijke problemen. Deze kosten vrijwel niets en hij loopt er meteen een heel stuk beter op.
Check dus ook maar eens wanneer voor het laatst nieuwe bougies zijn gemonteerd.
Want ook vrijwel versleten opgebrande bougies kunnen de oorzaak zijn.
Succes
Arian van Beusekom
Dacht eerst dat de electromotor voor de regeling van het stationaire mengsel met ingebouwde microschakelaar voor het herkennen van een afgesloten gasklep was.
Na vervanging bleef het probleem aanhouden.
Vervolgens bleef de Y regelmatig afslaan en was hij niet meer aan te krijgen.
Toen uiteindelijk de motor weer eens draaide en ik de motorklep dicht liet vallen stopte hij er weer mee.
Ik moest dus toch ergens wat kunnen vinden in de vorm van een los contact of iets dergelijks.
Ik stuitte toen op de 2 relais die op de rechterveerpoot zijn geplaatst . Daar zitten ook 2 rode zekeringen bij. De ene is het voedingsrelais van het SPIsysteem (singlepoint Injection), de andere is het voedingsrelais van de electrische brandstofpomp.
Waarschijnlijk is het relais van de SPI nu ingebrand en gaat dus deze problemen geven. Ik heb er 2 nieuwe ingedaan en het probleem is over.
Waar de Y ook erg gevoelig voor is, dat is als de bougies lang niet vernieuwd zijn. Dan krijg je eveneens dergelijke problemen. Deze kosten vrijwel niets en hij loopt er meteen een heel stuk beter op.
Check dus ook maar eens wanneer voor het laatst nieuwe bougies zijn gemonteerd.
Want ook vrijwel versleten opgebrande bougies kunnen de oorzaak zijn.
Succes
Arian van Beusekom