HELP !!

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
Tommi

HELP !!

Unread post by Tommi »

Hallo,

Ik heb een Yps 1.2 8v uit 1997, kort geleden is een probleem ontstaan in het instrumentarium.
De dagteller en het klokje worden gereset, dat gebeurt ook met de radio (de zenders die zijn ingeprogrameerd worden eruit gegooid) en de metertjes gaan heel "raar" doen, namelijk de snelheidsmeter valt heel even stil, de koelwater meter gaat omhoog, en de airbag lampje gaat aan. Dit alles gebeurt in een fractie, maar het lijkt alsof heel even de spanning wegvalt.
Laatst ging ook de buitenverlichting heel ff uit, de klachten zijn niet altijd hetzelfde, de ene keer gebeurt er weer iets anders dan de vorige keer.

Bij de Lancia dealer is er helaas niet veel aan gedaan omdat ze het zelf ook niet weten en na een rekening van bijna 500euro is er nog nix opgelost. De schakelaar van het stuurkolom is vervangen, de bedrading is nagekeken en schoongemaakt en uiteindelijk is er een bijpass gemaakt.
Nu na de 4e keer terug te zijn geweest zeggen ze dat het contactslot kapot is maar ik heb zo mijn twijfels.

Weet misschien iemand wat dit zou kunnen zijn of heeft iemand hetzelfde probleem (gehad), laat me aub ff weten, alle reacties zijn welkom, je zou me er heel erg mee helpen.

Alvast bedankt

Groetjes

Tommi
Henk

Re: HELP !!

Unread post by Henk »

Het lijkt me een gebrekkige massaverbinding. Ik heb hetzelfde euvel met mijn Kappa gehad. Na het aanbrengen van een extra massakabel (tussen de minpool van de accu en de carrosserie) is het niet meer voorgevallen.

Succes!

Henk
Tommi

Re: HELP !!

Unread post by Tommi »

Dat zou inderdaad het probleem kunnen zijn, ik ga meteen een massakabel tussen zetten en maar hopen dat het opgelost wordt, voordat ik hele contactslot ga vervangen.
Bedankt voor de tip!

Groetjes

Tommi
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”