Problemen bij koude start Y10

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
Niels Nederlof

Problemen bij koude start Y10

Unread post by Niels Nederlof »

Mijn Y10 uit 1989 heeft sinds kort wat problemen bij het starten. Hij start wel, maar helaas blijft hij dan niet lopen. Hij heeft ook zeer lang nodig om rustig stationair te draaien, het lijkt wel of ie constant aan het zoeken is. Ik heb het stationair toerental al iets omhoog gedraaid, maar dat helpt (logisch eigenlijk) helemaal niks. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Niels
J Vermeulen

Re: Problemen bij koude start Y10

Unread post by J Vermeulen »

Geachte Niels

Om te beginnen is het zeer balangrijk te weten over wat voor type we het hier hebben d.w.z het singelpoint injectie systeem of gewoon een carburateur??.
Het probleem kan wat te maken hebben met de Co- afstelling of het ontstekings systeem, verdelerkap etc.

***gemodereerd. Geen gratis reclame****

J.Vermeulen
jw heins

Re: Problemen bij koude start Y10

Unread post by jw heins »

mijn Y10 Turbo uit 1987 heeft momenteel min of meer hetzelfde probleem ( cabrateur auto) ik heb zelf het gevoel dat het iets met brandstof mengsel verhouding te maken heeft , mischien zelfs wel in combinatie met turbo ( dit omdat als turbo nog niet warm gedraait is deze duidelijk problemen heeft met opgang komen (denk aan versleten lager) helaas heb ik ook nog geen oplossing kunnen vinden ... vooral heel rustig aan doen om alles zonder te veel kracht op temperatuur en op gang te laten komen , daarna rijd hij perfect !
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”