Bridgestone banden voor Fulvia S1 coupe
Bridgestone banden voor Fulvia S1 coupe
Even een berichtje van het engelse Fulvia forum. De Bridgestone B381 Ecopia 145/80R14 banden waren een tijdje niet leverbaar. Kennelijk wordt er weer een batch gemaakt. Snel bestellen dus als je weer vers rubber wilt hebben in de originele maat. Ik heb er zelf 6 in bestelling staan. Zal ze dan nu eindelijk krijgen hoop ik. Mooi op tijd. Was al bang dat ik moest lopen.
Re: Bridgestone banden voor Fulvia S1 coupe
Tja, 't blijft link... Als de instapmodel-Audi A2 eigenaren (hoe vaak zie je die nog?) ophouden met naar deze band te vragen, valt een belangrijk deel van de markt voor deze maat weg. De mijne zijn nog uitstekend, volgend voorjaar switch ik voor/achter en dan kan ik er weer jaren mee verder. Ik kom haast in de verleiding om een voorraadje aan te leggen - maar ja: Voor over een paar jaar? Of voor de komende decennia? Ik heb zelf slechte ervaringen met voorraadjes aanleggen...
Trouwens, tip: Zorg dat je altijd een reserve-binnenband in de auto hebt. Hoef je - in het buitenland (2 meenemen!) bijvoorbeeld - niet angstig naar een nieuwe 145/80 te zoeken.
Trouwens, tip: Zorg dat je altijd een reserve-binnenband in de auto hebt. Hoef je - in het buitenland (2 meenemen!) bijvoorbeeld - niet angstig naar een nieuwe 145/80 te zoeken.
Huub,
Ik neem aan dat dit tubeless banden zijn voor lichtmetaal?
Ferdinand
Ik neem aan dat dit tubeless banden zijn voor lichtmetaal?
Ferdinand
Het zijn tubeless banden voor de standaard stalen velgen. De velgen zijn officieel niet tubeless. Ik gebruik binnenbanden. Heb trouwens altijd een reserve binnenband bij de hand zoals Peter adviseert.
Let op dat de binnenband voor 145R14 ook moeilijk te krijgen is.
Let op dat de binnenband voor 145R14 ook moeilijk te krijgen is.
Klopt. Mijn voorraadje verse binnenbanden -was even zoeken, diverse verbaasd kijkende garagehouders verder toch gelukt- is van fabrikant Cheng Shin. Ach... Dat zie je aan de buitenkant niet.
Cheng Shin maakt trouwens ook -prima!- fietsbinnenbanden.