radio
radio
Hallo,
Weet iemand welke radio er destijds als optie bij de Flavia 1800 coupé werd aangeboden?
Ik heb al gelezen over Autovox en Voxson. Waren dit twee verschillende merken?
Gezien de beperkte inbouwruimte, welk specifiek type werd dan aangeboden?
Hoe is de inbouwruimte bij de Fulvia, was dit misschien ook hetzelfde type?
groet, Gunther
Weet iemand welke radio er destijds als optie bij de Flavia 1800 coupé werd aangeboden?
Ik heb al gelezen over Autovox en Voxson. Waren dit twee verschillende merken?
Gezien de beperkte inbouwruimte, welk specifiek type werd dan aangeboden?
Hoe is de inbouwruimte bij de Fulvia, was dit misschien ook hetzelfde type?
groet, Gunther
Re: radio
Autovox weet ik niet, maar van Voxson werden de types Indianapolis, Sebring en Silverstone aangeboden voor de Flavia
Eigenlijk is allleen de Indianapolis interessant want die heeft een FM band
Kan verder ook een elektrische antenne aansturen, dat was er toen ook al.
Overigens werd vaak Blaupunkt gebruikt en die zijn veel makelijker te krijgen
Elke radio uit midden 60 er jaren past , de opening is universeel
Neem je een Blaupunkt, kijk dan even of er achter een DIN plug aansluiting opzit voor een cassette recorder
met een beetje handigheid sluit je daar een Ipod op aan die onzichtbaar in het dashboardkastje ligt
Ik heb het aansluitschematje er voor
Bert
Eigenlijk is allleen de Indianapolis interessant want die heeft een FM band
Kan verder ook een elektrische antenne aansturen, dat was er toen ook al.
Overigens werd vaak Blaupunkt gebruikt en die zijn veel makelijker te krijgen
Elke radio uit midden 60 er jaren past , de opening is universeel
Neem je een Blaupunkt, kijk dan even of er achter een DIN plug aansluiting opzit voor een cassette recorder
met een beetje handigheid sluit je daar een Ipod op aan die onzichtbaar in het dashboardkastje ligt
Ik heb het aansluitschematje er voor
Bert
Hallo Bert,
Deze drie types zijn blijkbaar inderdaad niet makkelijk te vinden. Wat betreft de aansturing van de antenne, dat is wel interessant, daar zulkeen nog origineel op mijn wagen gemonteerd is. Afgezien van de FM band, is de Indianapolis de enige van de drie die deze aansturing heeft? Kan je dit zien aan de buitenkant van de radio?
Alhoewel een Voxson radio mijn voorkeur heeft, kan een Blaupunkt mij ook wel bekoren: heeft u ook weet welke modellen destijds gangbaar waren?
Sorry van al deze vragen, maar ik ben een leek op dit vlak.
Gunther
Deze drie types zijn blijkbaar inderdaad niet makkelijk te vinden. Wat betreft de aansturing van de antenne, dat is wel interessant, daar zulkeen nog origineel op mijn wagen gemonteerd is. Afgezien van de FM band, is de Indianapolis de enige van de drie die deze aansturing heeft? Kan je dit zien aan de buitenkant van de radio?
Alhoewel een Voxson radio mijn voorkeur heeft, kan een Blaupunkt mij ook wel bekoren: heeft u ook weet welke modellen destijds gangbaar waren?
Sorry van al deze vragen, maar ik ben een leek op dit vlak.
Gunther
Mijn eerste Lancia was een Flavia coupe. Kocht ik in 1967 of 68. Zat een Philips buizenradio in met automatische zenderzoek schakeling!!!! Bestond uit twee delen. Ontvanger en voorversterker in het dashboard en de eindversterker elders.
Ik weet niet van wanneer je Flavia is. Ben je aangewezen op een buizenradio of mag solid state ook al heette dat toen transistorradio? Als je werkelijk onderweg naar de radio wilt luisteren zou ik die oude dingen vergeten. Dwz enkel monteren voor de versiering. Toen zat er maar anderhalve zender op de hele FM band. Die oude radio's hebben niet de selectiviteit die nodig is voor de volle FM band van nu. Toen had je ook handmatig snel de volgende steunzender als je buiten bereik van de vorige ging. Da's logisch met zo weinig zenders. Nu kun je eigenlijk niet meer buiten RDS
Ik weet niet van wanneer je Flavia is. Ben je aangewezen op een buizenradio of mag solid state ook al heette dat toen transistorradio? Als je werkelijk onderweg naar de radio wilt luisteren zou ik die oude dingen vergeten. Dwz enkel monteren voor de versiering. Toen zat er maar anderhalve zender op de hele FM band. Die oude radio's hebben niet de selectiviteit die nodig is voor de volle FM band van nu. Toen had je ook handmatig snel de volgende steunzender als je buiten bereik van de vorige ging. Da's logisch met zo weinig zenders. Nu kun je eigenlijk niet meer buiten RDS
Hallo Gunther,
Ik ben ook maar een leek hoor, maar heb een en ander opgezocht en sleutel zelf wat
Volgens de gegevens die ik vond was de Indianapolis de enige met die antenne aansluiting
Aansluiting van de electrische antenne moet je als een apart ansluitinkje achter op de radio zien zitten.
Is overigens makkelijk zelf te maken
Radio open maken en aansluiten op een accu, wel een speakertje er aan hangen, hoeft echter verder niet te spelen , dus antenne niet nodig
met voltmeter tussen massa en aansluitingen van aan uitschakelaar meten
Het punt dat van 0 naar 12 volt gaat als je de aan/uit schakelaar bedient aftakken (draadje solderen)
Dit doorverbinden met de juiste aansluiting van de antenne, dit bedient dan het relais in de antenne
De antenne heeft ook nog 12 volt nodig voor de elektromotor, die moet je natuurlijk apart maken,dat mag niet via de aan uit schakelaar van de radio lopen
Zelf heb ik een Blaupunkt Frankfurt in de Flavia, die had je met zarte en aluminiumkleurige druktoetsen
dat laatste staat erg sjiek in de Flavia, past bij de ander alu kleurige elementen (evt asbak en het blauw gele Flavia plaatje)
Bij die radio moet je echter zelf die antenne aansluiting fabrieken
Hij heeft ook de aansluiting voor de casette recorder
Ik ben ook maar een leek hoor, maar heb een en ander opgezocht en sleutel zelf wat
Volgens de gegevens die ik vond was de Indianapolis de enige met die antenne aansluiting
Aansluiting van de electrische antenne moet je als een apart ansluitinkje achter op de radio zien zitten.
Is overigens makkelijk zelf te maken
Radio open maken en aansluiten op een accu, wel een speakertje er aan hangen, hoeft echter verder niet te spelen , dus antenne niet nodig
met voltmeter tussen massa en aansluitingen van aan uitschakelaar meten
Het punt dat van 0 naar 12 volt gaat als je de aan/uit schakelaar bedient aftakken (draadje solderen)
Dit doorverbinden met de juiste aansluiting van de antenne, dit bedient dan het relais in de antenne
De antenne heeft ook nog 12 volt nodig voor de elektromotor, die moet je natuurlijk apart maken,dat mag niet via de aan uit schakelaar van de radio lopen
Zelf heb ik een Blaupunkt Frankfurt in de Flavia, die had je met zarte en aluminiumkleurige druktoetsen
dat laatste staat erg sjiek in de Flavia, past bij de ander alu kleurige elementen (evt asbak en het blauw gele Flavia plaatje)
Bij die radio moet je echter zelf die antenne aansluiting fabrieken
Hij heeft ook de aansluiting voor de casette recorder
Bert,
de Frankfurt modellen die ik tegenkom op internet hebben allemaal zwarte knoppen...
Wat betreft de aansluiting voor een electrische antenne, is dat een stekkeraansluiting naast de opening voor de antennestekker? Heb je toevallig een foto van zulk een aansluiting?
Ik ben er al wel achter dat het Karlsruhe model deze aansluiting heeft. Of de modellen Essen en Mannheim deze hebben weet ik (nog) niet. Maar daar kom ik wel uit.
Wat ik ook zie is dat de prijsvork heeeeeeel erg uit elkaar loopt.
groet, Gunther
de Frankfurt modellen die ik tegenkom op internet hebben allemaal zwarte knoppen...
Wat betreft de aansluiting voor een electrische antenne, is dat een stekkeraansluiting naast de opening voor de antennestekker? Heb je toevallig een foto van zulk een aansluiting?
Ik ben er al wel achter dat het Karlsruhe model deze aansluiting heeft. Of de modellen Essen en Mannheim deze hebben weet ik (nog) niet. Maar daar kom ik wel uit.
Wat ik ook zie is dat de prijsvork heeeeeeel erg uit elkaar loopt.
groet, Gunther
Gunther,
Nu ben ik overvraagd, ik weet dat niet
Ik heb geen enkele radio met zo'n aansluiting, ik heb hem zelf gemaakt met dat draadje
Als je zo'n radio tegenkomt is de test eenvoudig.
aansluiten, aanzetten en kijken of er 12v opstaat met een simpel multimetertje.
Er is ook nog een andere optie
Ik stuur je daarover een e- mail
bert
Nu ben ik overvraagd, ik weet dat niet
Ik heb geen enkele radio met zo'n aansluiting, ik heb hem zelf gemaakt met dat draadje
Als je zo'n radio tegenkomt is de test eenvoudig.
aansluiten, aanzetten en kijken of er 12v opstaat met een simpel multimetertje.
Er is ook nog een andere optie
Ik stuur je daarover een e- mail
bert