Remschijf
Remschijf
Heb het volgens mij wel ergens gelezen, maar kan het niet meer vinden,
ook op de cd's kan ik het niet goed terug vinden
Het gaat om de minimaale dikte van de remschijven voor en achter.
Ben bezig met de remmen achter en deze schijven zijn 8,8 en 9 mm en moeten licht afgedraait worden ,gaat dit nog? of zullen het nieuwe moeten worden(tjing,tjing).
groetjes Peter.
ook op de cd's kan ik het niet goed terug vinden
Het gaat om de minimaale dikte van de remschijven voor en achter.
Ben bezig met de remmen achter en deze schijven zijn 8,8 en 9 mm en moeten licht afgedraait worden ,gaat dit nog? of zullen het nieuwe moeten worden(tjing,tjing).
groetjes Peter.
Re: Remschijf
11.5 mm voor een serie 1. Ik hoop voor jou dat je een latere serie hebt. Daar heb ik geen gegevens van.
Walter
Walter
Sorry is altijd handig om wat meer gegevens erbij te doen, het is een 3de serie '75 coupe
gr..
gr..
Hoi Peter
Los uit het hoofd zat ik ook aan 11mm (of 10.5) voor een 2e of 3e serie.
't Zal 'in de buidel tasten' worden vrees ik!
ik snor het nog wellis op.
(en anders eens de zoek-knop gebruiken, het is ongetwijfeld al gepasseerd)
(en dan maak je ook nog kans op één of ander sappig verhaal te vinden)
Los uit het hoofd zat ik ook aan 11mm (of 10.5) voor een 2e of 3e serie.
't Zal 'in de buidel tasten' worden vrees ik!

ik snor het nog wellis op.
(en anders eens de zoek-knop gebruiken, het is ongetwijfeld al gepasseerd)
(en dan maak je ook nog kans op één of ander sappig verhaal te vinden)
Hoi Peter,
Heb nog wel set remschijven liggen moet alleen ff kijken of het 1e of 2e serie is
en of het voor of achter is.
Gr, Joop
Heb nog wel set remschijven liggen moet alleen ff kijken of het 1e of 2e serie is
en of het voor of achter is.
Gr, Joop
Hoi Joop, als het 1ste serie voorschijven zijn, hoor ik graag van je wat je er voor wilt hebben.
De volgende info is mij toe gezonden, is weer voor iedereen een weetje!
Gaat wel om de 2de en 3de serie.
Remschijven achter zijn 9.39 tot 9.61 en mogen officieel niet afgedraaid worden (of je dit ook zo letterlijk moet nemen?)
Voorremschijven zijn 12.565 tot 12.835 en mogen tot 11.5 afgedraaid worden.
Gaat wel om de 2de en 3de serie.
Remschijven achter zijn 9.39 tot 9.61 en mogen officieel niet afgedraaid worden (of je dit ook zo letterlijk moet nemen?)
Voorremschijven zijn 12.565 tot 12.835 en mogen tot 11.5 afgedraaid worden.
Weet iemand misschien of de 1e serie remschijven dezelfde zijn als die van de Jaguar Mk2? Het is nl het Dunlop-systeem dat ook op Jaguar werd toegepast. En de mk2 remschijven zijn relatief niet zo duur...
De Dunlop klauwen zijn een ding. De naaf waar ie op moet is mogelijk heel anders en bovendien verschilt de afstand van de klauw tot het hart van de as in de regel. Zo zitten bij de Flavia de klauwen verder uit het hart dan bij de Fulvia en zijn de schijven dus groter.
Zoek je Flavia schijven? Voor of achter? Mogelijk heb ik nog wel heel goede gebruikte liggen.
Zoek je Flavia schijven? Voor of achter? Mogelijk heb ik nog wel heel goede gebruikte liggen.