Uitlaat spruitstuk
-
Peter.S
Uitlaat spruitstuk
Heb een Fulvia 1.3 rallye uit '75 met een 303 blok met een 302 kop, de kop is dus ouder,
mijn vraag is zit er verschillen tussen een kop 303 en de oudere kop 302 en zo ja , welke dan ??
mvgr.
peter
mijn vraag is zit er verschillen tussen een kop 303 en de oudere kop 302 en zo ja , welke dan ??
mvgr.
peter
-
Huib Geurink
Re: Uitlaat spruitstuk
Het met de kop meegegoten onderdeel nummer is een 302 nummer. Het gietstuk voor de kop van een 303 motor en een 302 motor is immers hetzelfde. De verschillen zitten in de diameter van de kleppen en in de nokkenassen.
-
Peter.S
Dank je wel huib , is de diameter van uitlaatspruitstuk en/of bevestiging van deze , gelijk aan of ook verschil?
-
johan
Een vraagje, bestaat er een Fulvia rally van '75 ? Ik dacht dat alle Fulvia's van deze leeftijd (2° en 3° serie) gelijk waren de HF daar gelaten.
Klopt dat !
gr
Johan
Klopt dat !
gr
Johan
-
Peter.S
Johan,
Sorry, maar ik weet het niet, hier heeft Huib vast een antwoord op.
Op het kenteken staat in iedergeval toch echt Fulvia coupe Ralley 1.3S.(serie 3)bj 1975
Waarschijnlijk hebben ze nog iets extra's willen doen zoals ze ook gedaan hebben met de Monte-Carlo uitvoering??
Sorry, maar ik weet het niet, hier heeft Huib vast een antwoord op.
Op het kenteken staat in iedergeval toch echt Fulvia coupe Ralley 1.3S.(serie 3)bj 1975
Waarschijnlijk hebben ze nog iets extra's willen doen zoals ze ook gedaan hebben met de Monte-Carlo uitvoering??
-
Huib Geurink
De naam Rallye is eigenlijk alleen voor de eerste serie 1.3 en 1.3S.
In de computer van de RDW (die in Nederland de kentekens afgeeft) stikt het van de foute namen voor de diverse types Fulvia.Bij de import laten ze je (redelijk dwingend) kiezen uit een aantal namen waar de goede vaak niet eens bij staat Als het een van de eerste Fulvia's is die je importeert dan stink je er in en heb je verder een foute naam op je papieren staan. Vandaar.
In de computer van de RDW (die in Nederland de kentekens afgeeft) stikt het van de foute namen voor de diverse types Fulvia.Bij de import laten ze je (redelijk dwingend) kiezen uit een aantal namen waar de goede vaak niet eens bij staat Als het een van de eerste Fulvia's is die je importeert dan stink je er in en heb je verder een foute naam op je papieren staan. Vandaar.
-
Peter.S
Jammer dat ze bij die van mij niet de fout hebben gemaakt door HF erbij te zetten, maar rallye klingt ook wel aardig......
-
Jorn
Ja hoor die zijn er. Ik heb een origineel NL geleverde 3e serie coupé die destijds geregistreerd is als "FULVIA COUPE RALLYE 1.3S 3RD SERIES"