Mijn Fulvia 3 start nadat ie n week of zo stilstaat niet meer. Onsteking of Brandstof? Brandstof was mijn conclusie vanmiddag. Aanvoerslang van pomp richting carb. losgehaald. Nog steeds geen brandstof na meer als 1 minuut op startmotor te hebben gedraaid. Betekent dit een overleden pomp of is hier iets anders aan de hand? Heb overigens de brandstofleiding vanf de tank "gecontroleerd" op verstopping door deze door te blazen. Geen probleem hier, je hoort de benzine in de tank "borrelen".
Wie weet er raad?
Gr. Jasper
Brandstofpomp
Re: Brandstofpomp
De brandstofpomp is inderdaad een mogelijke oorzaak. Er zitten twee zelfsluitende klepjes in. Daar kan vuil tussen zitten. Of het filtertje in de pomp zit verstopt. Ik heb pas nog aan een auto gewerkt met eenzelfde probleem en daar bleken er drie pakkingen tussen de pomp en het tussenstuk te zitten waardoor het stoter-asje niet ver genoeg meer kwam om de pomp effectief te bedienen. Het asje moet er ca 3,5 mm uit komen. Je moet de motor draaien om het punt te vinden waar het asje op z'n verst naar buiten komt.
Als je de pomp demonteert, moet je de flens goed vlakken voordat je hem terug zet.
Een andere mogelijkheid is dat de aanzuigbuis in de tank ergens halverwege is afgebroken. Of er zit een gat waardoor ie lucht zuigt ipv benzine. Dat is het makkelijkste te testen door de tank te vullen. Doet ie het dan ineens wel, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets met die aanzuigbuis.
Ook kan het filter onder in de tank verstopt zijn.
Als je de pomp demonteert, moet je de flens goed vlakken voordat je hem terug zet.
Een andere mogelijkheid is dat de aanzuigbuis in de tank ergens halverwege is afgebroken. Of er zit een gat waardoor ie lucht zuigt ipv benzine. Dat is het makkelijkste te testen door de tank te vullen. Doet ie het dan ineens wel, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets met die aanzuigbuis.
Ook kan het filter onder in de tank verstopt zijn.
Hoi Jasper (naamgenoot
)
Ik heb hier mischien een interessante link voor je van Ebay.
http://cgi.ebay.nl/LANCIA-FULVIA-BERLIN ... dZViewItem
Het betreft een nog nieuwe benzinepomp.
Succes.

Ik heb hier mischien een interessante link voor je van Ebay.
http://cgi.ebay.nl/LANCIA-FULVIA-BERLIN ... dZViewItem
Het betreft een nog nieuwe benzinepomp.
Succes.
Die eBay aanbieding is voor een Berlina... ...maakt dat trouwens iets uit? Lijkt me niet. Met Italianen op eBay moet je altijd net iets beter uitkijken trouwens (sorry - ervaring van kennissen en van mezelf).
Tja, dat van die Italianen geldt ook voor Spanjaarden en Grieken wat mij betreft, maar dat mag je niet zomaar overal zeggen hoor! 

Dat van die Grieken kan ik beamen...
* wederom persoonlijke ervaringen, real-life *
* wederom persoonlijke ervaringen, real-life *
En niet te vergeten die Ollanders, oepzzzzzz.(vooral die van boven het riool)