Beste,
ik wil ondermeer de ruiten uit de portieren verwijderen. Enerzijds om de binnenkant van tectyl te voorzien anderzijds om de raamgeleiders te vervangen. Ik zie niet zo onmiddellijk hoe. Heeft iemand hier ervaring mee? Is hier literatuur over beschikbaar hoe de ruit gedemonteerd dient te worden?
groet, Gunther
Portieren Flavia coupé
Re: Portieren Flavia coupé
Gunther,
Da's al weer een paar jaartjes geleden dat ik dat heb gedaan, dus ik weet het niet meer precies
Wat ik me wel herrinner is dat het grootste probleem was om de raamslinger te verwijderen, die zit met een klein maanvormig spietje vast , en als je dat niet weet blijf je emmeren.
De rest was eigenlijk redelijk rechttoe rechtaan.
Dus ik zou zeggen trek de zaak gewoon open en dan kom je er wel uit
Bert
Da's al weer een paar jaartjes geleden dat ik dat heb gedaan, dus ik weet het niet meer precies
Wat ik me wel herrinner is dat het grootste probleem was om de raamslinger te verwijderen, die zit met een klein maanvormig spietje vast , en als je dat niet weet blijf je emmeren.
De rest was eigenlijk redelijk rechttoe rechtaan.
Dus ik zou zeggen trek de zaak gewoon open en dan kom je er wel uit
Bert
Hallo Bert,
ik heb reeds alles uit de deur verwijderd, enkel nog de ruit. Deze moet er uit daar ik de rubberen dichtingen in de raamgeleiders wil vervangen.
Bij een andere (versleten) deur heb ik deze dichtingen weg kunnen snijden door de ruit volledig naar beneden en vervolgens volledig naar boven te plaatsen. Op die manier kan je de helft van de dichting die vrij komt afsnijden. Nu maakt dit niets uit bij versleten dichtingen, met de nieuwe moet het natuurlijk wel anders. Maar zelfs met de dichtingen uit de raamgeleider lukt het me nog niet de ruit te verwijderen.
Ik veronderstel dat velen dit mij reeds hebben voorgedaan?
ik heb reeds alles uit de deur verwijderd, enkel nog de ruit. Deze moet er uit daar ik de rubberen dichtingen in de raamgeleiders wil vervangen.
Bij een andere (versleten) deur heb ik deze dichtingen weg kunnen snijden door de ruit volledig naar beneden en vervolgens volledig naar boven te plaatsen. Op die manier kan je de helft van de dichting die vrij komt afsnijden. Nu maakt dit niets uit bij versleten dichtingen, met de nieuwe moet het natuurlijk wel anders. Maar zelfs met de dichtingen uit de raamgeleider lukt het me nog niet de ruit te verwijderen.
Ik veronderstel dat velen dit mij reeds hebben voorgedaan?
Gunther,
Ik heb het even in mijn logboekje opgezocht , maar het is alweer 7 jaar geleden dat ik rubber afdichting onderlangs heb vervangen
Heb toen wel een paar aantekeningen gemaakt, hier zijn ze voor wat ze waard zijn.
Ik kan het me verder helaas niet herinneren
Raam laten zakken tot onderste stand
De twee klemmen (4*kruiskop) waarmee de onderrand de bedieningskabels vastklemt verwijderen
De twee aanslagnokken 2* 1 boutje, verwijderen
Raam kan nu achter de kabelrolletjes langs, ver genoeg naar beneden zakken
Hopenlijk heb je er wat aan
Het werkplaats handboek geeft geen enkele info over de raambediening van de Coupe, die net als bij de fiat 124 (Lada) met kabels gaat , en niet met een normaal raamhefmechanisme.
Ik heb het even in mijn logboekje opgezocht , maar het is alweer 7 jaar geleden dat ik rubber afdichting onderlangs heb vervangen
Heb toen wel een paar aantekeningen gemaakt, hier zijn ze voor wat ze waard zijn.
Ik kan het me verder helaas niet herinneren
Raam laten zakken tot onderste stand
De twee klemmen (4*kruiskop) waarmee de onderrand de bedieningskabels vastklemt verwijderen
De twee aanslagnokken 2* 1 boutje, verwijderen
Raam kan nu achter de kabelrolletjes langs, ver genoeg naar beneden zakken
Hopenlijk heb je er wat aan
Het werkplaats handboek geeft geen enkele info over de raambediening van de Coupe, die net als bij de fiat 124 (Lada) met kabels gaat , en niet met een normaal raamhefmechanisme.
Ik ga dit eens uitproberen Bert. Want enkel op die manier kan de ruit nog verder naar beneden.
Alvast bedankt voor de tip!
groet, Gunther
Alvast bedankt voor de tip!
groet, Gunther
Probeer ook eens Peugeot forums. Dat klinkt gek, maar de 504 coupe's en cabrio's waren voorzien van hetzelfde raammechanisme (komen immers ook bij Pininfarina weg...)