Alarmlichten
Alarmlichten
Zitten er op de Fulvia, tweede serie, alarm knipperlichten? En is dit verplicht voor de APK?
Ik stel deze vraag daar de schakelaar rechts naast de sigaretten aansteker kapot is. Nu weet ik niet of dit de schakelaar is voor de achterruitverwarming of voor de alarmlichten.
Groetjes Ron.
Ik stel deze vraag daar de schakelaar rechts naast de sigaretten aansteker kapot is. Nu weet ik niet of dit de schakelaar is voor de achterruitverwarming of voor de alarmlichten.
Groetjes Ron.
Re: Alarmlichten
Er zit geen schakelaar rechts naast de aansteker. Aansteker maar meer gebruiken ipv paddo's. Just kidding.
Rechts naast de hendels van de verwarming zit de schakelaar van de achterruitverwarming met geel glaasje.
Alarmverlichting zit er niet op.
Ik ben wel net en alarm verlichting aan het maken die je dan bedient met de schakelaar van de achterruitverwarming. De achterruit verwarming van de betreffende auto is kapot.
Rechts naast de hendels van de verwarming zit de schakelaar van de achterruitverwarming met geel glaasje.
Alarmverlichting zit er niet op.
Ik ben wel net en alarm verlichting aan het maken die je dan bedient met de schakelaar van de achterruitverwarming. De achterruit verwarming van de betreffende auto is kapot.
Alarm lichten zijn voor auto`s van deze leeftijd niet verplicht dus ook niet voor de APK.
Verhaal:
Vorig jaar de SLS, zaterdagavond ergens in Luxemburg, Fulvia geeft er de brui aan op een smal bergweggetje.
Ik druk mijn navi de alarmdriehoek in zijn handen en zeg: zet dat ding even uit.
Doe ik zegt tie, maar doe jij dan de alarmlichten aan.
Ik: Tino, hallo, Italiaans, bouwjaar 72 en alarmlichten, wat denk je ?
Vorig jaar de SLS, zaterdagavond ergens in Luxemburg, Fulvia geeft er de brui aan op een smal bergweggetje.
Ik druk mijn navi de alarmdriehoek in zijn handen en zeg: zet dat ding even uit.
Doe ik zegt tie, maar doe jij dan de alarmlichten aan.
Ik: Tino, hallo, Italiaans, bouwjaar 72 en alarmlichten, wat denk je ?

Bedankt voor de info. Was al bang dat ik nog extra werkzaamheden moest verrichten voor de APK. Dit ivm 26 augustus.
Groetjes.
Groetjes.
Toch denk ik dat alarmlichten geen overbodige luxe zijn.
Je zou daar maar staan in Luxemburg op een smal landweggetje en hebt er geen?!
Ik hoop het nooit nodig te hebben, maar in de zagato plaats ik 'dubbelpinkers'.
gr
Bart
Je zou daar maar staan in Luxemburg op een smal landweggetje en hebt er geen?!

Ik hoop het nooit nodig te hebben, maar in de zagato plaats ik 'dubbelpinkers'.
gr
Bart
In Mijn Fulvia zit wel alarm verlichting...niet dat het fatsoenlijk werkt maar toch.....
Joop
Joop
Dat er nooit alarmlichten zaten op de Fulvia weet ik nog niet zo zeker.
Ik heb op eBay een alarmlichtschakelaar voor een Fulvia gekocht: een trekschakelaar met een maak- en een breekcontact, plus een lampje wat een rode ring verlicht, net zoals de gewone lichtschakelaar een groene ring heeft. Het is mogelijk, dat die schakelaar helemaal niet van een Fulvia komt, maar als ik dan kijk op het "Schaltplan der elektrischen Anlage für Coupé 818.630" (ik heb een Duits Werkstattheft) dan zie ik bij nummer 46 precies die schakelaar staan en in de toelichting staat "Schalter mit Kontrolleuchte für Warnblinckanlage". Misschien speciaal geleverd voor de Duitse markt?
Jan
Ik heb op eBay een alarmlichtschakelaar voor een Fulvia gekocht: een trekschakelaar met een maak- en een breekcontact, plus een lampje wat een rode ring verlicht, net zoals de gewone lichtschakelaar een groene ring heeft. Het is mogelijk, dat die schakelaar helemaal niet van een Fulvia komt, maar als ik dan kijk op het "Schaltplan der elektrischen Anlage für Coupé 818.630" (ik heb een Duits Werkstattheft) dan zie ik bij nummer 46 precies die schakelaar staan en in de toelichting staat "Schalter mit Kontrolleuchte für Warnblinckanlage". Misschien speciaal geleverd voor de Duitse markt?
Jan
In het S2 en S3 Instructie boek staan elektrische schema's met en zonder alarm knipperlicht installatie.
Er zijn er dus geleverd.
Er zijn er dus geleverd.
Op mijn S3 coupe zit er ook een. Ik denk origineel. Zoals jij zegt is het denk ik. Voor een aantal markten werd hij wel af fabriek gemonteerd. Die schakelaar zat dan naast het luchtroostertje in de midden console.