geachte,
Krijg volgend remprobleem bij mijn Flavia niet opgelost; het remsysteem werkt slechts gedeeltelijk. Slechts 1 plunjer (de voorste) op het vloeistofreservoir houdt druk, de 2de (achterste, deze is voor de voorste remmen) houdt na ontluchten en bijvullen enige tijd maar na 24 uur niet meer.
Kan iemand mij zeggen wat de oorzaak kan zijn ?
vriendelijke groet,
Gunher
remmen Flavia
Re: remmen Flavia
Gunther,
Ik kan je verhaal niet helemaal volgen.
Wat bedoel je met de plunjer houdt druk ? bedoel je dat je remdruk hebt of niet? maar hoe weet je dan of het de voorste (secundaire) of achterste (primaire) deel van de hoofdremcilinder betreft?
Als je echter bedoelt dat je de plunjer in kunt drukken zonder dat er een ontluchtingsnippel openstaat, heb je ergens een lek in het systeem.
Bert
Ik kan je verhaal niet helemaal volgen.
Wat bedoel je met de plunjer houdt druk ? bedoel je dat je remdruk hebt of niet? maar hoe weet je dan of het de voorste (secundaire) of achterste (primaire) deel van de hoofdremcilinder betreft?
Als je echter bedoelt dat je de plunjer in kunt drukken zonder dat er een ontluchtingsnippel openstaat, heb je ergens een lek in het systeem.
Bert
Re: remmen Flavia
Het betreft de achterste plunjer die je in kan drukken zonder dat de ontluchtingsnippel open staat, m.a.w. deze blijft geen druk houden. De achterste plunjer is, meen ik voor de voorste remmen. Ik heb reeds een aantal keer ontlucht, maar telkens gaat de druk er af.
Impliceert het feit dat enkel bij de achterste plunjer na enige tijd drukverlies optreedt, dat het lek ergens bij het primaire deel te zoeken valt ?
Impliceert het feit dat enkel bij de achterste plunjer na enige tijd drukverlies optreedt, dat het lek ergens bij het primaire deel te zoeken valt ?