Off topic: Vespa
Off topic: Vespa
Heeft iemand ervaring met de aankoop van een klassieke vespa? Zo ja, waar op te letten? Wil een 50cc-tje kopen.
Re: Off topic: Vespa
dat heb ik.
met de invoering van de kentekenplicht voor brommers kan het wat lastig worden.
ik heb zelf een 50 special , bouwjaar 1978. deze moet - naar alle waarschijnlijkheid - rdw gekeurd worden.
koop je echter een vespa van 1974 en ouder is het op kenteken krijgen een stuk makkelijker. vanaf 1974 staan er nl. in nederlandse brommers zo'n mooi logo met nl in een cirkeltje.
flip
ps of wilde je liever op technische vragen antwoord?
met de invoering van de kentekenplicht voor brommers kan het wat lastig worden.
ik heb zelf een 50 special , bouwjaar 1978. deze moet - naar alle waarschijnlijkheid - rdw gekeurd worden.
koop je echter een vespa van 1974 en ouder is het op kenteken krijgen een stuk makkelijker. vanaf 1974 staan er nl. in nederlandse brommers zo'n mooi logo met nl in een cirkeltje.
flip
ps of wilde je liever op technische vragen antwoord?
Ja eigenlijk had ik liever een technisch antwoord, dit wist ik eerlijk gezegd al. Kijk dus nu ook alleen naar scooters van voor 74... Als je aankooptips hebt, hoor ik ze graag!
Bedankt!
Bob
Bedankt!
Bob
Leuk detail is dat vespa in den beginne verkocht werden door Italiaanse lancia dealers. Piaggio hoopte dat de klasse van Lancia af zou stralen op het nieuwe revolutionaier vervoermiddel. We schrijven ca 1949...
Misschien kunnen ze het nu eens andersom proberen, ik denk dat bromfietshandelaren meer verstand van verkopen hebben dan Fiat Nederland, als ik naar de cijfers kijk....