Grote remzuiger voorste remklauw

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Ron

Grote remzuiger voorste remklauw

Unread post by Ron »

Weet iemand of de grote remzuigers van de voorste remklauw gelijktijdig naar voren beweegt met de kleinde zuigers. Of beweegt deze pas naar voren als de remkrachtverdeler in werking treed.
Huib

Re: Grote remzuiger voorste remklauw

Unread post by Huib »

Alle zuigers komen tegelijk naar voren.

Ik vermoed dat je compensatie circuit niet goed werkt. Op de tekening in de concise workshop manual staan twee compensatie gaatjes getekend voor de drukkamers. In de praktijk zit het gaatje voor de kamer van de grote zuigers er niet in. De gaatjes voor de compensatiekamers zitten er wel voor beide in.

Op zich zou dit in jouw omstandigheden niet tot deze symtomen moeten leiden mits de remvloeistof wel vrij kan stromen van de compensatiekamer naar de drukkamer. De plunjer bestaat uit twee delen. Die moeten uiteen worden genomen, goed schoongemaakt en gepolijst. Bij montage dien je er zorg voor te dragen dat de doorgang niet wordt geblokkeerd door een verkeerde seal of overmaat aan vet.

Kwam er bij het ontluchten wel vloeistof uit de nippels voor de grote zuigers?
Ron Linssen

Unread post by Ron Linssen »

Ja er kwam wel vloeistof uit.

Ik neem aan dat de compensatie gaatjes in de plunjers zitten. Of in de behuizing van de hoofdremcilinder.
Huib

Unread post by Huib »

Je hoeft niks aan te nemen. Je kunt gewoon even kijken.

Heb je ontlucht met een drukvat op de pomp, trappen op het pedaal, druk of onderdruk op de nippel of anderszins?

Als je op het pedaal trapt met de nippel voor de grote zuigers open, komt er dan vloeistof uit die nippel?
Ron Linssen

Ik heb ontlucht met overdruk op het reservoir. Er komt dan remvloeistof uit de nippel van de grote zuiger.
Ron Linssen

Aanvulling.

Toen ik de hoofremcilinder had uitgebouwd en middels het indrukken van de plunjer met de hand, kwam er geen vloeistof uit de aansluiting welke naar de grote zuigers gaat van de voorste remklauw.
Huib

Unread post by Huib »

Als iemand flink op het pedaal trapt:
a) voel je dan de rubberslangen dikker worden?
b) komt er vloeistof uit de nippel van de grote zuigers als je die tijdens het trappen open draait?
Ron Linssen

Ik heb niet aan de rubberslang gevoeld of deze dikker wordt. Zou inderdaad kunnen duiden op een verstopte rubber slang. Twee daarvan zijn vernieuwd en de andere twee heb ik gecontroleerd op doorgang. Daaraan kan het niet liggen.

Je gaat inderdaad aan alles denken. De auto staat, nadat ik de achterwielophanging weer had opgebouwd, nog op bokken. Dientengevolge heb ik de remkrachtverdeler nog niet afgesteld. Deze staat nog volledig open naar de achterste remklauwen.
Daarom mijn eerste vraag. In de veronderstelling dat er mogelijk geen drukopbouw kan plaatsvinden naar de grote remzuigers van de voorste remklauwen.
Daar de kleine en de grote zuigers gelijktijdig in beweging komen is dit niet relevant.

Waarschijnlijke oorzaak is dan de hoofdremcilinder. Nu nog nagaan wat er aan hapert.
Huib

Unread post by Huib »

Het voelen aan de slang is niet om te controleren op doorvoer maar op drukopbouw.

vooralsnog ga ik er van uit dat of de grote zuigers vast zitten of de pomp niks doet. dat laatste kan weer door een kapotte cup, foute montage of ontbreken van vloeistof in de drukkamer
Peter de Wit

Unread post by Peter de Wit »

Klinkt als een probleem in de hoofdremcilinder
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”