Raamrubbers Vervangen

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Eric Kos

Raamrubbers Vervangen

Unread post by Eric Kos »

Beste Fulvia rijders.

Het regent in onze Fluvia Berlina 2C net zo hard als buiten en ik ben mijn natte voeten zat en daarom is het moment aangebroken om de voor en achterraam rubbers te vervangen.
Ik meen me te herinneren dat er op het forum een draadje gepost is hoe te handelen, met name het uit de sponning halen van de ruit zonder sierlijst en ruit te slopen..... maar ik kan het niet meer vinden.
Een aantal jaren geleden heb ik bij onze coupe dezelfde operatie uitgevoerd was een enorm gefriemel dus of ik het op de handigste manier gedaan heb........
Graag hoor ik de ervaringen van anderen om dit klusje weer tot een goed eind te brengen.

Eric
Almere
Ramon

Re: Raamrubbers Vervangen

Unread post by Ramon »

volgens mij staat hier er wat over

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... =384&t=383

maar als je de zoekfunktie bovenin gebruikt en je zet hem op alle datum, vind je al gauw een aantal posts erover.

succes!!
Huib

Unread post by Huib »

Met alleen vervangen van de rubbers gaat het denk ik niet lukken. De ruit zal wel afgekit moeten worden. Met geluk alleen aan de carosseriekant van het rubber. Als je pech hebt ook aan de ruitkant.

Als er toch afgekit moet worden is het afkitten zonder rubber te vervangen ook nog een optie.

Als je nog lang plezier van de auto wilt hebben is het aan te bevelen de ruit er uit te halen om het plaatwerk onder het rubber te inspecteren en zo nodig te behandelen. Als je het oude rubber toch nog goed genoeg blijkt om opnieuw te gebruiken kun je het schoonmaken met thinner. Het rubber niet in de peut of benzine gooien. Dan wordt het twee keer zo lang en kun je het gebruiken voor de ruit van aan Cadillac.

De ruit met rubber en sierlijst er uit halen en ook zo weer terug zetten. Absoluut niet proberen de sierlijst er eerst uit te halen.
Eric Kos

Hallo Huib en Ramon,

Bedankt voor de info, de rubbers zijn zo gaar dat ze onder mijn vingers uit elkaar vallen dus kitten is ook geen optie, gelukkig heb ik na lang zoeken nog nieuwe op de kop kunnen tikken en inderdaad onder evengoed kitten kom ik niet uit.
Maar dat had ik zowiezo gedaan voor alle zekerheid.
De carosserie is zo te zien nog in orde, maar een nauwkeurige blik zal zeker geen kwaad kunnen.
Ik ga het proberen zoals je beschrijft demonteren en monteren met de lijst in het rubber. Bij mijn coupé heb ik naderhand de lijst erin gezet, geen doen, koste me twee hele lange dagen en drie bussen talkpoeder.
Het is uiteindelijk wel gelukt zonder kreukels in de lijst, maar het moet makkelijker en beter kunnen, ik ga het proberen.

Met groet.
Eric
Huib

Unread post by Huib »

Bij een 2e serie zou het misschien nog lukken de lijst er naderhand in te krijgen. Bij een S1 niet.
Eric Kos

Het is inderdaad een 2e serie.
koos

Unread post by koos »

Om het demonteren makkelijker te maken kun je het rubber met een stanley mes om het glas weg snijden dan de ruit er uit daarna het rubber.
Gr Koos
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”